ADA8000 echt zo slecht?

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.916
ik zou er mijn jomox airbase doorsturen, misschien wat synths maar heb de preamps niet nodig
is hij dan echt zo slecht?

zou op deze manier mijn inputs van mijn rme fireface willen uitbreiden.

zit het verschil bij dit soort apparaten hem erin als je echt de preamps gebruikt - en vervalt dat verschil dus deels als je de line inputs gebruikt, of ga ik spijt krijgen van deze budgetaankoop?
 
en houd je genoeg dynamiek over? er waren mens die kloegen ook dat het laag nogal ongedefinieerd wordt, maar misschien is dat overdreven of niet?
 
ik heb er twee gehad die aan mijn 828mk2 en mk3 hingen, ik heb ze weggedaan, niet zonder reden:

- ik heb op een gegeven moment het zelfde audio kanaal zowel door de out van de ada als mijn 828 gestuurd, het verschil is beduidend aanwezig.
- de ada klinkt kil, dun en mager, waar de 828 gewoon mooi vol, warm en goed klinkt.

ik gebruikte de preamps toch niet dus ik heb nu gewoon de adat i/o aan elkaar door gelust en dat klinkt echt een stuk beter.

maar toch heb je wel voor weinig geld 16 kanalen erbij...

als je zomaar wat extra inputs nodig hebt voor huis tuin en keuken audio is het geen probleem, maar als je echt een goede samenhangende mix wilt maken zou ik het echt afraden.
 
ik gebruikte de preamps toch niet dus ik heb nu gewoon de adat i/o aan elkaar door gelust en dat klinkt echt een stuk beter.
hoe bedoel je?
 
De ADA8000 heeft erg de neiging om met je laag te rommelen (zoals wel meer Behringer apparatuur).
Ik heb daarna een Marian Adcon getest en dat was al beter (al blijft het uiteindelijk hetzelfde reference design).

Ik zou de ADA8000 dus inderdaad een matig product willen noemen. Ook al is de prijs heel scherp.
 
Let wel dat ook deze weer exact hetzelfde reference design heeft.

Mogelijk wel andere componenten en op zeker een andere voeding.
 
hoe ver gaat dat in het laag. een lowcut en je bent klaar toch?
ik heb 3x ada 8000. tot nu toe bevalt het me redelijk. tis geen top spul, maar ach, it does the job fine...
 
t viel mij op dat vooral een bron met dik laag en veel attack ada liet bibberen
 
nou ik heb t niet aan een grondig onderzoek onderworpen
de noodzaak was wel om mn juno60 niet in de ada te prikken
en zelfs een kickje van een tr707 werd m snel te veel
gauw weggedaan
 
je kan ook zoeken naar een adat speler/recorder van alesis en die converters gebruiken.
Dan wet jezewker dat je kwaliteit hebt voor minder geld.

Of idd doorsparen en kijken naar een creamware/soniccore a16 of een alesis, of een adam24
 
je kan ook zoeken naar een adat speler/recorder van alesis en die converters gebruiken.
Dan wet jezewker dat je kwaliteit hebt voor minder geld.
ha dat is misschien een idee
even onderzoeken
 
Back
Top