Brass!

Sampling.....en ingraven in die bepaalde stijlen, zoeken naar originele samples.

Zijn i.d.d. gewoon complete loops die je hoort...

Scheelt wel als je een beetje producer/studio achter je hebt staan, dan laat je de blazers gewoon op commando hun riedeltjes spelen

Deze blazers klinken uit de "starsky & hutch" periode !

In elk geval niet Arturia Brass. Zelfs hun demo's klinken ruk.

Eeuj ik heb een demotje geprobeert van die garriton jazz band en eerlijk gezegt vind ik dat echt een kut vst, je kan dr geen klote mee, je kan bijv. alleen maar is solo spelen, dus geen chords.
verder vind ik de instrumenten net iets te houterich klinken dus kortom is dit niet echt een geschikte vst voor mij.

Fable Sounds announces Broadway Big Band vind ik opzich een pr8ige maar gvd 2500 euries en 100 gb library,

Is er mischien iets gelijkwaardigs maar dan minder library? (en kosten)
Of moet ik dan ook maar gaan samplen?

Als je echt een idee hebt wat (naar jouw inschatting) de moeite loont, is 't misschien het overwegen waard om een blazersectie te huren.. realistischer kan je het niet hebben.. (ookal is dit natuurlijk geen antwoord op je vraag)

Mja, nogmaals, je moet het 't waard vinden, ik zou het zelf ook niet zomaar doen om ff te kijken of het leuk is.. ik zou eerst met plugins/hardware het idee helemaal uitwerken, dat sowieso.

eerlijk gezegt vind ik dat echt een kut vst, je kan dr geen klote mee, je kan bijv. alleen maar is solo spelen, dus geen chords.
verder vind ik de instrumenten net iets te houterich klinken dus kortom is dit niet echt een geschikte vst voor mij.
Waarom zoek je dan een hele goede library met realistische sounds? Pak dan een Roland, Korg of Yamaha workstation achtig iets.

Echte blazers, en zo dus ook als je blazers arrangementen maakt, zijn ook monofoon. Een realistisch arrangement zet je ook neer, niet door akkoorden te spelen maar meerdere lijnen te spelen die samen harmonieeen vormen. Zelfs live denk je anders bij het goed neerzetten van partijen en denk je horizontaal ipv verticaal.

De tip van Sander is ook de beste hoor btw...programmeer wat met een paar sounds of samples, neem daar overheen een paar tracks op met een trompetist en/of saxofonist. Dat lift je productie gelijk, als het gaat om akoestische blazers. Goede synthbrass in combi met echte blazers tracks werkt ook heel goed voor puntige arrangementen

Back