Gezocht: Boss CE-300 Chorus

Status
Please reply by conversation.

Lacrosse

Rise of the Machines
Ik zoek een Boss CE-300 chorus in goede conditie!

Ik heb er ook een staan. Erg fijne chorus maar nadeel is wel de zeer gevoelige input. Je hebt daardoor maar erg weinig regelbereik met je inputknop voor de boel al begint te oversturen, en het outputlevel is ook niet bepaald super te noemen. Vraag me ook af, of dit met een mod is aan te passen.

De mijne gaat ook niet weg (sorry :D) maar als ik er een zie staan, dan hoor je het!

Ja als je hem achter één instrument plakt gaat het best maar ik heb hem een tijdje op een send gehad en dan moet je soms je hele mix naar beneden draaien :(

Ja als je hem achter één instrument plakt gaat het best maar ik heb hem een tijdje op een send gehad en dan moet je soms je hele mix naar beneden draaien :(

Klinkt als "ce300 zoekt een mod" Is het dezelfde chorus als de CE1 maar dan in rack?

Nee hij is stereo in/uit, heeft een compressor en een variabele EQ zo uit mijn blote hoofd. Ik zal hem wel meenemen naar Artefacts de volgende keer, ik zit echt met zoveel kapotte dingen na mijn verhuizing.......:erm:

Nee hij is stereo in/uit, heeft een compressor en een variabele EQ zo uit mijn blote hoofd. Ik zal hem wel meenemen naar Artefacts de volgende keer, ik zit echt met zoveel kapotte dingen na mijn verhuizing.......:erm:

Maar de basis, het chorus circuit is hetzelfde?

Geen idee, maar qua klank is het een Juno/JX chorus. Ik gok er op dat alle Boss/Roland chorussen min of meer het zelfde opgebouwd zijn.

Ik zoek al een hele tijd een ce300,, zonder succes

Ik vraag me af of een ce-20 geen alternatief is, kan je nog nieuw kopen

Vind de chorus van m'n juno 60 erg fijn en wil die chorus gewoon los om andere synths doorheen te gooien. Ik zal ook de CE-1 eens onder de loep nemen.
De CE-20 lijkt me een heel ander verhaal. Tegenwoordig zitten bijna overal DSP's in en dat klinkt toch anders.

Hoi,

Ik heb net een ce-20 op de kop getikt op evilbay

Als ie aankomt kan ik em even goed vergelijken met de juno106 chorus :geslaagd:

Als het niet veel is dan verkoop ik de ce-20 terug...

Ben van plan om de re-20 space echo ook eens te testen, heb alleen geen vergelijking spul re-201

Erg fijne chorus maar nadeel is wel de zeer gevoelige input. Je hebt daardoor maar erg weinig regelbereik met je inputknop voor de boel al begint te oversturen, en het outputlevel is ook niet bepaald super te noemen. Vraag me ook af, of dit met een mod is aan te passen.

Beetje off topic: ik ben nu toevallig bezig met het schoonmaken van een Frontline spring-reverb waarop 2 verschillende inputs zitten, low en high. Enige verschil is dat er andere weerstandjes achter hangen, wat op zich natuurlijk logisch is.

Ik heb de CE-300 in een rack hangen en kan het zo snel niet nagaan, maar zou daarin ook gewoon eenvoudig een weerstand veranderd kunnen worden zodat hij wat beter is aan te sturen met synths? Moet haast wel toch? Misschien dat iemand hem al eens open heeft gehad en het zo weet....:)

Status
Please reply by conversation.
Back