vraag mbt ableton en program change

de wouzer

Ingeburgerd
Ik heb een vraag over ableton

ik kan in de session view in een clip "program changes" laten versturen... om verschillende sounds uit 1 synth te laten uitsturen.

Maar het lukt me niet.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet, het liefst met een Native Instruments plugin (en het allerliefst als het mogelijk is met Kore 2... want dan heb ik in 1 x alle synths)

de manual? :)

ik ga hem er iig eens bijhalen want weet niet precies wat je bedoelt met program changes.

Bedoel je gewoon parameter automation? , of bedoel je de presets van de vst veranderen vanuit een clip?

de manual? :)

ik ga hem er iig eens bijhalen want weet niet precies wat je bedoelt met program changes.

Bedoel je gewoon parameter automation? , of bedoel je de presets van de vst veranderen vanuit een clip?

This is what I find:
"Live can send MIDI bank/program change messages to external devices and plug-ins that support MIDI program change messages. According to the settings in these controls, launching a clip also sends its bank/program change message. If you are using Live to send MIDI to your synth, this means that each MIDI clip in your Live Set can play a different sound on your synth. Live offers messages for 128 banks with 128 sub-banks, each of which has 128 programs. Please see the documentation that came with your synthesizer to determine how many of these messages it can use. If you do not want your clip to send program or bank change messages, simply set the bank/program choosers to None."

als je een (midi) clip selecteert , kijk dan links naast de clip view in het venstertje 'notes'.

daar kan je links onderaan een "program" meegeven zodat je synth weet met welke program hij die clip moet spelen

Back