Fireone aansluiten op Imac.

D-vine

Nieuwkomer
Hallo, Ik heb de volgende installatie Imac 27inch, M-audio Axiom 61 (keys), Virus C, Tascam Fireone. Ik heb het als volgt aan gesloten:

Imac Usb naar Axiom.
Axiom Midi naar Virus C
Virus C audio Fireone (heb op alle inputs geprobeerd)
Fireone Firewire naar Imac.

Ik heb die fireone gekocht met als reden om als audio interface te dienen. Zodat de audio via firewire naar mac wordt gestuurd (iemand hier zij dat dat kon?) Ik krijg alle Daw controlles etc wel gewoon werkend op logic express 8... En ik zie op de fireone dat de audio ook wel in komt maar ik hoor niks op mijn Imac ;{ (moet ik nog iets instellen op de Imac? ben nog maar vrij recent mac user geworden..)

Hopelijk kan iemand van jullie me uitleggen wat er fout gaat :)

Bedankt:okdan:

applications -> utilities -> audio - midisetup

Daar kan je alles configureren, bijv waar je iets op speaker wil horen buiten je daw om.

Jawel, maar daar kan ik niet instellen dat het singaal binnen komt via Firewire? hoe moet ik dat dan doen?

Ik zit nog steeds met dit probleem, Ik wil graag het geluid van mijn virus via mijn tascam In logic horen. Maar het enige wat van mijn tascam naar Imac gaat is een firewire en ondersteund dit wel een audio signaal??

Ik weet echt niet wat er fout gaat :(

Kan je nergens bij de instellingen op de apple aangeven dat de geluidsbron die hij als input gebruikt de tascam moet zijn, of de firewire poort? Die staat namelijk standaard op de line input en daar komt nu geen geluid binnen..

Anders ff zoeken op internet, want dit moet naar mijn idee absoluut kunnen!

D-vine PM me anders ff.. je hebt de fireone van mij gekocht, en wil wel dat je er plezier van kan hebben!

als je de fire-one alleen aansluit, werkt hij dan wel ?

Probeer eens een aggregate device (google) aan te maken, dat heb je nodig als je meerdere geluidskaarten tegelijk wil gebruiken.

sukses

snap toch allemaal niet goed hoor,

in logic kan je maar 1 geluidskaart tegelijk gebruiken

als je dus audio binnen ziet komen, maar niet hoort is dat gewoon omdat je output mis ingesteld is, de kabels verkeerd zitten, of record enable afstaat.

allemaal basiskennis dat je van de eerste keer zou moeten goed doornemen in de manual.

Back