korg X-911 question

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
hey daar [ik heb info nodig ]
ik heb intresse in een x911 van korg
voor mij ist nog een beetje onduidelijk wat het nou is .....!
is t een synth ala ms10 met 1 osc.
is t een fx/filterbak vanwege zn audio in mogelijkheden ,.....
of ist een guitar synth zoals tie wordt omschreven
of weer een samenraapsel van alles hierboven beschreven ,.......
kortom als iemand wat meer weet over deze geheimzinnige korg
[en volgens ist mij een beetje een ondergewaardeerde korg]
iedereen heeft het maar over de msjes ,....
info /ervaringen /mogelijkheden /....laat het maar ff weten

ok & thnx & c-ya R>

Attachments

• korg-x911-gx.jpg
    korg-x911-gx.jpg
    63,1 KB · Bekeken: 116
In de interface heeft daarover eens een artikeltje gestaan in hun rubriek analogica. Misschien moet je dat eens checken.

't is aan de ene kant een guitarsynth omdat het zich daar prima voor leent, maar een echte synthesizer zoals de ms-10 vind ik het niet. De mogelijkheden tot het vormen van het geluid zijn op de MS10 veel uitgebreider...

maar, ik gebruik de Korg op het moment alleen om m'n lead sound te dubbelen. Heel simpel, ik stuur de audio van een lead (modularlead ofzo) via m'n mixer naar de audio-input van de korg. Die pakt het natuurlijk perfect op omdat een synthlead een meer zuivere toon is dan die van de guitaar; moet er wel bij zeggen, de range dat-ie nog je geluid 'oppikt' ligt wel tussen een octaaf of 4. Hoger of lager dan dat gaat-ie over z'n zuiger. En makkelijker is natuurlijk om gewoon de CV/gate ingang te gebruiken

Het moet mogelijk zijn wmb om je synthlijn te zingen! dat ga ik binnekort eens testen :)

En, het is tevens een filter-effectbakkie. (als je de knop rechts van guitar naar distortion zet geloof ik)
Als je die site leest... dat zegt genoeg. Gewoon een beetje proberen en kijken wat er gebeurd.

kortom, een hele handige en best veelzijdige bak dus!

Laatst gewijzigd:
mijn twee centen: het is een leuk bakkie voor "erbij" als je hem kunt aansturen met CV/Gate maar nogal beperkt kwa klankkleuren IMHO. De Pitch-to-Voltage converter is, net zoals op de MS-20, best aardig maar niet stabiel genoeg voor serieus gebruik. Als je hem "goedkoop" kunt scoren zeker doen maar anders toch maar liever een heuse MS-10 of MS-20 kopen. Die zullen je in the long run veel meer voldoening bieden.

De X911 is een monofone synthesizer a la MS10 idd. Maar er zijn wel een stuk minder edit mogelijkheden.

Verder is het een apparaat dat een audiosignaal kan omzetten in een CV/Gate signaal. Je kan dus een microfoon inpluggen, een melodietje fluiten en de X911 zal je vrolijk volgen.

Je kan het cv/gate signaal dat eruit komt ook gebruiken om een andere synth mee aan te sturen. (Let op, er komt wel Hz/volt uit. Werkt dus niet op Roland, ARP e.d.)

Verder kan je het ding gebruiken als "filterbank" er zit een audio ingang waarmee je audio door het filter kan trekken.

Hey,

Ik gebruik hem als filter en geluiden te dubbelen.

Ook leuk met dit bakje is er arpjes doorsturen die hij net niet kan volgen. Zo zijn er nog wel een paar leuke baslijntjes of hoog geplingel uit te halen. Je moet ergens de lijn vinden tussen net wel en niet kunnen volgen en dat dan weer stabiel krijgen....

Ik heb niet echt veel synthervaring, dus of het de moeïte is ga ik mij niet over uitspreken. Bij mij paste het gewoon goed in men setup...

Grz. Nik

Gebruik hem om dubbele klanken op te wekken, Wat ook leuk is er gewoon een microfoon er op aan sluiten en je stem er door heen halen om een soort faithles stem te produceren.

Moet hem nog steeds patchen met m'n SVC.

Back