Condensatormicrofoon: welk statief en popfilter adviseren jullie?

funkaholic1972

Micro lid
Ik heb een AT4040 microfoon gekocht en wil daar nog een standaard bij kopen (en een popfilter).

Nu heb ik er echt de ballen verstand van, en zo kom ik tot mijn noob-vragen:

Welk statief kan ik het beste kopen?

Ik heb een bureau in mijn woonkamer als studio, en heb eigenlijk weinig ruimte om een statief op de grond neer te zetten. Ik dacht daarom aan een tafelmodel. Maar weet niet of daar nog beperkingen of nadelen aan verbonden zijn. Ik ga de microfoon voornamelijk voor zang gebruiken.

Welk popfilter kan ik het beste kopen?

Ook hier zou ik graag een antwoord op willen hebben. Zit er veel verschil in?

Kan iemand me voorzien van advies mbt deze vragen? Thx!

Persoonlijk zou ik gewoon een normaal staandmicrofoon statief voor gebruiken geen tafel model.
Zittend zingen vind ik persoonlijk niks maar wordt je stem ook minder van volgens mij.
Maar belangrijkste is wie gaat zingen en hoe zingt de persoon het liefste. Als die zich er maar lekker bij voelt.
Popfilter is mijn ervaring dat dat niet al te veel uitmaakt gewoon 1 van tusen de 10 en 20 euro en schroef je op het statief en buig je voor de microfoon.

Popfilter is mijn ervaring dat dat niet al te veel uitmaakt gewoon 1 van tusen de 10 en 20 euro en schroef je op het statief en buig je voor de microfoon.

Mijn ervaring is dat een dubbellaags veel meer doet/tegenhoud dan een enkellaags. Ik zou er niet op besparen, en of je nu € 15 of € 20 uit moet geven..............
Enkellaags:
http://www.thomann.de/de/t-bone_ms180.htm
Dubbellaags:
http://www.thomann.de/de/km_23956_plopkiller.htm
Ik adviseer een dubbellaags, merk etc. is dan even minder spannend.

Popfilter maakt idd wel uit. Beetje goede. Een mic standaard op een bureau is geen goed idee. Ieder tikje tegen het bureau zal je gaan horen. Dan kan je beter zo'n hangende gebruiken die je veel in broadcaststudios ziet, kan je aan het plafond bevestigen. Of anders gewoon een K&M met hengel die je op de grond zet.

of rip een panty van je vriendin om een frame heen, nog goedkoper :D

Ja maar dan moet je wel een vriendin hebben en volgens mij is een vriendin met een panty duurder dan een geweldig popscherm. Aan de andere kant kan het wel weer zo zijn dat die vriendin beter kookt dan een popscherm, maar een garantie heb je daarvoor niet.

Jullie zijn allemaal toppers wederom, waar zou ik zijn zonder het Synthforum! ;-)

Ik weet genoeg mensen, het wordt een standaard met hengel waar ik een dubbellaags popfilter voor ga hangen...

Dubbellaags is echt het beste. Bij feedback hebben ze mooie grote van 25 cm oid. Ideaal. Die kleintjes vind ik persoonlijk maar irritant :)

Daar ben ik van af gestapt: hij spuugde terug...

in mijn oude studio had ik altijd een microfoonstatief in het plafond gemonteerd.
met de hengel kon ik dan de positie van de microfoon bepalen..
zo hoorde je dus nooit contact geluiden.

Als je goeie standaard koopt heb je daar geen last van hoor. Ik kan staan springen als een gek en je hoort niks :P

Back