WindowsVST alternatieven voor Logic Plugs?

virkaz

Ouwe rot
Ik ben onder de indruk van de standaard set plugins van Logic.
Vooral de sidechainmogelijkheden (incl filtering) op de compressor plug (5 stuks in 1) spreken me aan.

Met welke plug is dit out of the box mogelijk voor Windows DAW's ?

P.S. Switchen naar een apple incl logic is voor mij niet mogelijk op moment.

Laatst gewijzigd:
Nog iets. een vsti waarbij ik als osc realtime wavinput kan gebruiken... is dat er voor de pc? Ik kan ze niet echt vinden.

Logic heeft dat ook standaard... snif

Ik heb zelf ook nog wat gevonden.
De volgende synths zouden dit moeten kunnen (omdat ze apart van hun VSTi.dll ook een VSTFX.DLL hebben zeg maar)
- Predator van rob papen.
- DCAM synths van fxpansion
- Minimonsta van GMedia

Wie vult aan?

De standaard plugs van logic vind ik eigenlijk geen reet voorstellen.

alles van fabfilter heeft vst3 en kan dus sidechainen enzo...

er staat me iets van bij dat waves ook over is op vst3.

fm7 had ook live input, en absynth ook geloof ik. ik denk dat fm8 dat dus ook wel heeft.

*edit* trouwens, de standaard compressor van cubase is ook gewoon vst3 en kan ook sidechainen... je moet hem dus aanmaken op het kanaal dat gecompressed moet worden, sidechain knopje aanzetten in de bovenbalk en dan kan je via de aux van elke willekeurig kanaal de sidechain insturen.

Laatst gewijzigd:
verder nog een tip die ik je wilde geven ivm die routings: je kan dus iets naar 1 "dummy bus" sturen en die dan op oneindig veel audio sporen (met monitor aan dus) laten binnen komen.... zo kan je bv parallelle compressie doen wat ik al zei, of hoog affilteren bij de 1 en laag bij de ander en dan 1 van de 2 sidechainen (zelfgemaakt multiband sidechain compressor :) ) enz enz

Thanks Jdieks. Ik heb helaas niet veel Fabfilter spullen.Ik vind de compressors in cubase alleen niet zo lekker klinken als die in logic. Het is voor mij dus wachten op UA/UAD dat overgaat op VST3 binnenkort :-)

Ik gebruik zelf vaak groupchannels, maar die dummy bussen zijn ook een goede optie!

ik zie trouwens in dit topic dat je de virus wel kunt sidechainen ook binnen cubase:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=122899

ik weet niet of je dat al gelukt was

Ik heb het analoog aangesloten en dan compenseert hij de latency niet goed als ik de "Virus TI Synth" (=usb) aangeef als midi-device. Dit moet ik nog even testen via m'n midex, misschien dat het dan wel goed werkt.

Het trucje via USB loopt bij mij vaak "vast" De virus TI plugin geeft zelf aan dat het "not supported" is en verder kreeg ik een mooie rode foutmelding in de Virus Control Plugin.

Als ik een tijdje speel met de plug in sidechain modus, dan gaat ie zelfs kraken. Thanks iig...

Back