RE-20 ervaring

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

Boss maakt een pedaal die een goede emulatie zou moeten zijn van de re-201

Iemand ervaring met de 2 ???

Is het pedaaltje op zichzelf een goed bruikbaar effectje onder een synth ?

ik heb er een gehad, klonk behoorlijk goed maar toch veel te statisch en de lelijke clipping in plaats van geleidelijk aan meer oversturing zoals in de echte re-201...

daarom heb ik besloten hem weg te doen.

Ik heb een Boss RE-20 gehad en heb nu een Roland RE-150 Space Echo ("broertje" van de 201 en de helft van de prijs :-).

Het pedaal is klinkt prachtig en komt erg dicht in de buurt van de originele (vind ik).
Alleen verzadiging van de input van je instrument naar de tape (als ie in het rood gaat zeg maar), kan de Boss remake niet nadoen. Heb je geld zou ik voor de real one gaan. Een originele Space Echo is toch echt supervet!! Zo'n enorm ding met VU meters, tape hoor je lopen. Heerlijk! :luv:

Sorry, ik vond het niet hetzelfde. Het "idee" is er wel maarja de praktijk.
Dan liever de UAD Space Echo.

Het pedaal klinkt wel lekker. Ik heb hem ooit uitgetest bij Feedback. Het is een emulatie van de Space Echo. Dus als je dit wilt, dan is dit een goed pedaal.

De parameters zijn realtime (geluid valt tijdens het aanpassen niet weg zoals bij sommige digitale delay modules). Nadeel vond ik (maar dat kwam omdat ik juist die feature zocht), dat de RE-20 een 'motor-emulatie' heeft wanneer je de delaytijd veranderd. Het duurt dus even voordat de waarde is veranderd. Dit kun je niet uitzetten. Snelle delaytime-sweep effecten zijn dus niet mogelijk.

Ik ben uiteindelijk niet voor de RE-20 gegaan maar voor de Eventide Timefactor, omdat deze veel meer delay mogelijkheden heeft inclusief een LFO waarmee je dus met dit pedaal ook Flanger en Chorus kunt maken.

Het is maar net wat je zoekt...

vind het ook een tof pedaal. vaak gebruik ik deze om live te spelen op mijn synths en als ik uiteindelijk dan chirurgisch precies te werk wil gaan bij het recorden en editten van een track dan grijp ik wel naar fabfilter timeless.

Back