monitoren voor absolute produceer newbie

Dacide

Ouwe rot
Beste allen,

Zoals jullie hier kunnen lezen ben ik een totale beginner op produceer gebied. (heb een dj achtergrond)

Ik heb op mijn pc momenteel zo'n 5.1 setje van logitech... totaal niet geschikt als monitor aangezien deze veel te "gekleurd" zijn qua audioweergave. Merk ook dat de bas veel te rommelig is en snel "vol" loopt.

Dit is het setje (de Z-5450)

mini-LogitechZ-5450.jpg

Ik heb dus behoefte aan monitoren (ondanks het feit dat ik gewoon een noob ben)

Nu heb ik echter nog uit mijn DJ periode de beschikking over een setje monitoren. Het is de Syrincs M3-220 personal monitor set. Omdat ik deze al een tijdje niet gebruikt heb, staan ze momenteel bij mijn neef.

140877.jpg

Maar is dit setje geschikt als monitor bij het produceren? (voor nu....)

Want dan is de keuze snel gemaakt.. dan gaat het logitech setje er deze week nog uit en dan haal ik mijn syrincs setje weer op bij mijn neef.

Zat er eerst al aan te denken het setje te verkopen... maar denk dat ik er nog maar 350 euro voor terugkrijg... en voor dat geld hou ik ze veel liever zelf (want het is echt een top speakerset... (als dj monitor)

(voor nu....)

Als het gaat om een tijdelijke en snelle oplossing zou ik zeker de Syrincs terughalen en de Logitech uit het raam gooien. Als je niet volgende week een cd moet releasen op topniveau zou ik nog lekker even wachten met duurdere monitors aanschaffen.

Heb je bijvoorbeeld al een fatsoenlijke geluidskaart? Zie ik in je andere thread ook zo snel niks over. Dat je een 5.1-set hebt suggereert dat je of on-board werkt of met een consumer kaartje.

dan doe ik eerst die logitechs weg... geen idee wat ik er voor kan vangen 2e handen... snelle gok.. een 150 euro...

Dan houd ik voorlopig dat syrincs setje... Ik bedoel.. ik ben vorige week pas begonnen met ableton... dus de komende 2 jaar heb ik nog geen behoefte aan dedicated monitor speakers. Het is en blijft hobby en ik heb totaal geen behoeftes om iets "professioneel" te gaan doen....
En mocht er ooit een punt komen waarop ik iets "proffessioneel" kan doen.. dan heb ik heel snel nieuwe speakers.

Geluidskaart is idd een consumer kaartje... Niet een heel erg slechte... Maar zeker niet geschikt voor producties.

1365.jpg

Is gewoon een hele goeie (gamers) geluidskaart... maar ach. beter dan niks..

Ik wil eerst de komende maand een Axiom 25 aanschaffen (2ehands) voor een eurootje of 150....

Vervolgens wil ik wel een nieuwe geluidskaart kopen. Geen idee aan welke kosten ik moet denken? zou er zelf (om mee te beginnen) een euro of 100 a 200 willen uitgeven... (anders koop ik gewoon 2e hands)

Ik heb die Z-5450 aangesloten als 5.1 systeem voor mijn blu ray speler in de woonkamer. Daarvoor is hij heel geschikt vind ik, vooral ook omdat de achterste speakers wireless zijn en je dus geen kabels door je huis moet trekken.
Ben eigenlijk best wel tevreden over die set. Wel waardeloos als monitor uiteraard.

Die Syrincs is een erg fijne set om muziek bij je decks te hebben inderdaad. Als monitor set in de studio zou ik ze zelf niet inzetten, misschien een periode als vervanging van de Logitech om te sparen voor een setje studio-monitors.
Wie weet reageert er wel iemand op een ruilvoorstel.

Succes:)

Waarom zou je dit niet doen? Wat is het wezenlijke verschil tussen produceer monitoren en dj monitoren. Zover ik kan beoordelen is de syrincs behoorlijk neutraal qua geluid.

Of komt het doordat er een losse sub bij zit?

Lijkt me een goede keuze, denk dat je in eerste instantie meer hebt aan een goede controller en een goede geluidskaart, zeker als je ook Ableton nog helemaal moet gaan ontdekken.

M-Audio is nu niet bepaald een goede keuze, tenzij je de Fast Track Ultra 8R of de Profire 2626 neemt, die zijn wel goed.
Bij de budget audio interfaces zou ik eerder naar Tascam kijken, die hebben betere AD/DA converters.

Back