Space Echo RE-201 of RE-501?

Mark R.

Stamgast
Hey guys,

Ik heb laatst mijn Space Echo RE-201 verkocht omdat ik er al een tijdje niks meer mee deed. (uberhaupt een tijdje geen muziek meer gemaakt dus ik dacht, hij kan wel weg.) Nu weer lekker bezig met muziek maken en je raad het al. :) Beetje jammer dat ie weg is.
Nu zit ik dus te denken om er weer een te kopen maar ik zit ook met de gedachte om dan in plaats van een 201 een 501 te kopen.
Dan heb ik er meteen een mooie?!? chorus bij. Ik heb de 501 nooit uit kunnen testen dus ik vroeg me af wat de mensen vinden die ervaring hebben met beide. is de delay van de 501 gewoon hetzelfde of slechter dan de 201? of is ie misschien nog mooier? en de chorus, is het wat of stelt het niet veel voor? Ik heb de chorus niet echt hard nodig (heb er al een) maar als ie goed klinkt is het natuurlijk erg mooi.
Ik hoor graag jullie reacties. Thnks!

:baco:

De RE-201 is met sprong de beste vind ik van het stel. De delay is net effe wat meer lofi. Ik zou weer gaan voor een RE-201. De chorus is niet echt om over naar huis te schrijven. Dan vind ik de chorus uit de RE-301 weer beter dan de RE-501.

Ik ben het met VerGe-ten eens.
De delay van de 201 vind ik mooier dan die van de 501. Ik zou alleen de term lo-fi niet gebruiken in de beschrijving. De 201 vind ik mooier omdat hij helderder en sprankelender klinkt dan die van de 501.

bedankt voor de reacties jongens!

alleen heb ik al een 201 gekocht omdat ik er toch vanuit ging dat er geen reacties meer zouden komen :D
gelukkig dus een goede keus gemaakt.

:biertje:

Back