houten rack 19 inch

Status
Please reply by conversation.

supersonic

Stamgast
Heeft iemand nog een houten rack te koop. Het liefst een kleine waar zo'n 5 units in passen.

Ja ..idd ik heb er ook vier in m'n studio.....werkt perfect. Ik heb er van die metalen rackbeugels ingezet.
Goedkoper alternatief is er eigenlijk niet.

Damn.. daar moet ik er ook maar 1 van hebben.. Heb nog bijna geen enkel rackapparaat, maar ik ga dit vast nog nodig hebben.. :p

... Heb nog bijna geen enkel rackapparaat, maar ik ga dit vast nog nodig hebben.. :p
Man, wat ik er allemaal in heb zitten... Een digitale klok, een radio tunner, een stem apparaat, een eierwekker, een extra laatje voor het kookboek en een theelepelrekje. En dat allemaal voor een slaapkamermeubeltje. Hoezo, MultiFunctioneel!

Wout

trouwens, weet iemand of je ook van die losse metalen latjes kan kopen met voorgeboorde gaten? In een soort van L-vorm zodat je die aan de binnenkant van de kast kan monteren.

metalen rackbeugels, zoals redsky die heeft. Waar kan ik die bestellen. Conrad ofzo?

Bel eerst Bax in Goes even.
Niet alles wat ze hebben staat on line.

0113 - 212703 (maandag t/m zaterdag van 9.00 - 18.00 staan de lijnen open)

Wout

PS schrijf even over het resultaat...

Koop je de glij versie (wat mij het handigst lijkt, want dan zijn onzuiverheden in de montage te corrigeren) of de voor-geperforeerde? (Zelf heb ik gewoon houten balkjes met schroeven, want er gaat nooit zoveel in en uit)

Wout

Ik denk dat ik toch voor de voorgeboorde ga. Met goed meetwerk hoef ik hopelijk niets bij te stellen. De laatste stap die ik nu nog moet nemen is het uitkiezen van een mooie houtlak. Ik denk dat ik gewoon blanke lak neem.

Hey wouter,

Wat voor profielen heb jij aan de achterkant van de kast geplaats ? Ik neem aan dat de 19" units ook aan de achterkant ondersteunt moeten worden. Anders hangen ze maar aan de rackschroefjes van de voorzijde. Lijkt me niet zo geil

Nee hoor, alleen aan de voorkant. Al die 19" modules hebben verschillende diepte dus daar is geen beginnen aan. Als je latjes gebruikt moet het natuurlijk niet van het dunste waaibomenhout zijn he.

Ik heb sommige rack spullen gewoon direkt in twee rechtopstaande planken geschroefd. Evt een latje aan de achterkant tegen het wiebelen en klaar. Maar dan nog is dat Ikea ding haast goedkoper, met de huidige houtprijzen

Omdat ik op dit moment wat units er uit heb gehaald ivm het samenstellen van een podium set, kan ik het wat rustiger opmeten.
Aan weerszijden binnen het kastje twee balkes boven en twee korte onder het plankje van 2 x 3 cm geschroefd en met constructielijm/houtlijm vastgezet, ongeveer 7 mm vanaf de voorkant, dus de units vallen ietsjes naar achteren. (Ik ben ooit van plan alles nieuw te maken - ze worden ook behoorlijk donker van kleur - en dan glij mounting rails te gebruiken, maar hout gaat ook prima) Voordeel van hout en een permanente opstelling is wanneer de rack rails niet volledig juist geplaatst zijn het er scheef uit gaat zien, terwijl de houten oplossing gewoon de units passen als het kastje op z'n rug ligt en alles er goed uitziet: priemen, voorboren en vastschroeven.

In het onderste deel heb ik in beide kastjes een patchbay geplaatst, dus alles is aan de voorkant te bekabelen. Natuurlijk steken sommige units aan de achterkant uit, maar 4 schroeven van 2.5 cm houden het geheel goed vast, zelf een 3 units hoge CD speler. Wel leuke schroeven gezocht, dus niet zo'n Gamma doosje, al kan dat ook wel.
Onder de units (6 eenheden hoog) blijft een 1.5 cm open gleuf boven het plankje, perfect om er een A4 mapje te leggen voor handleidingen en aantekeningen voor de spullen in het rackje. Op beide units heb ik de goedkoopste schilderijlampjes gemonteerd. Piano lampen zijn duurder dan een origineel 19" rack :) Ook staat er een klokje op...

In m'n achterkamerstudio heb ik verder geen rackkasten, tenminste, nu werk ik met losse flightcases :D Voordeel daarvan is dat ik alles zo stofvrij mogelijk kan afsluiten. (Of een limonade morsend zoontje uit de buurt kan houden - van wie heeft'ie dat nou?) En alles staat klaar om zo in te laden voor een optreden.

Als je een beetje netjes kan werken ziet het geheel er best wel professioneel uit, maar toch veel goedkoper. En zulke dingen zelf maken geeft ook plezier ;)

Wout

Status
Please reply by conversation.
Back