Omdat ik op dit moment wat units er uit heb gehaald ivm het samenstellen van een podium set, kan ik het wat rustiger opmeten.
Aan weerszijden binnen het kastje twee balkes boven en twee korte onder het plankje van 2 x 3 cm geschroefd en met constructielijm/houtlijm vastgezet, ongeveer 7 mm vanaf de voorkant, dus de units vallen ietsjes naar achteren. (Ik ben ooit van plan alles nieuw te maken - ze worden ook behoorlijk donker van kleur - en dan glij mounting rails te gebruiken, maar hout gaat ook prima) Voordeel van hout en een permanente opstelling is wanneer de rack rails niet volledig juist geplaatst zijn het er scheef uit gaat zien, terwijl de houten oplossing gewoon de units passen als het kastje op z'n rug ligt en alles er goed uitziet: priemen, voorboren en vastschroeven.
In het onderste deel heb ik in beide kastjes een patchbay geplaatst, dus alles is aan de voorkant te bekabelen. Natuurlijk steken sommige units aan de achterkant uit, maar 4 schroeven van 2.5 cm houden het geheel goed vast, zelf een 3 units hoge CD speler. Wel leuke schroeven gezocht, dus niet zo'n Gamma doosje, al kan dat ook wel.
Onder de units (6 eenheden hoog) blijft een 1.5 cm open gleuf boven het plankje, perfect om er een A4 mapje te leggen voor handleidingen en aantekeningen voor de spullen in het rackje. Op beide units heb ik de goedkoopste schilderijlampjes gemonteerd. Piano lampen zijn duurder dan een origineel 19" rack

Ook staat er een klokje op...
In m'n achterkamerstudio heb ik verder geen rackkasten, tenminste, nu werk ik met losse flightcases

Voordeel daarvan is dat ik alles zo stofvrij mogelijk kan afsluiten. (Of een limonade morsend zoontje uit de buurt kan houden - van wie heeft'ie dat nou?) En alles staat klaar om zo in te laden voor een optreden.
Als je een beetje netjes kan werken ziet het geheel er best wel professioneel uit, maar toch veel goedkoper. En zulke dingen zelf maken geeft ook plezier
Wout