YM70s dynamische mic

gekkewiebel

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Gisteren een YM70s microfoon gekocht bij de Lidl, ze waren in de aanbieding voor €40. Het is een dynamische microfoon, bedoeld voor zang/spraak, uitgang is 3,5mm en er is een verloopstekkertje naar 6,3mm.
Nou ben ik nog bezig met het opzetten van een soort slaapkamer-studio, dus ik dacht de mic heb ik alvast!
Maar ik las in dit topic ook eea over deze microfoon. Er werd gezegd dat er nog een fantoomvoeding nodig was, en een verloopstekker naar xlr, etc.

Vooralsnog moet mijn pc nog komen (ben bezig met samenstellen) en de geluidskaart dus ook. Moet ik deze mic gewoon terugbrengen en een iets duurdere kopen met een gewone uitgang die direct bruikbaar is op een geluidskaart? Of zal ik een andere geluidskaart kopen die wel goed overweg kan met 3,5mm / 6,3mm? Of is de onboard input goed genoeg van een doornsee computer?

Ik weet niet waar die opmerking in de andere thread vandaan komt, maar die microfoon heeft geen phantom power nodig. Phantom power is voornamelijk voor condensatormicrofoons. Goedkope dynamische microfoons prik je in elke willekeurige microfoon-ingang.

Of is de onboard input goed genoeg van een doornsee computer?

De onboard van de doorsnee computer is waarschijnlijk prut, zowel in opnemen als weergeven. Als je een studiootje wilt opzetten zou ik als aller-allereerste stap een fatsoenlijke geluidskaart kopen.

eatoin bedankt voor je reactie.
De microfoon heeft dus een 3,5mm en/of een 6,3mm uitgang. De nieuwe geluidskaart heeft midi-i/o en dus 3,5mm in nodig.
Voorkeur gaat uit naar pci, maar dat is voornamelijk omdat ik dan zo min mogelijk rotzooi heb. Heb je nog adviezen voor geluidskaarten in de range 50-150 ongeveer die dit bieden?

Edit: de terratec dmx 6fire heeft nu mijn oog getrokken, lekker veel verschillen i/o zo lijkt het, en de esi maya 44e

Laatst gewijzigd:
Back