Display verplaatsen altijd mogelijk?

Stabby

Ouwe rot
Ik heb een Boss SX-700 aangeschaft, maar er is een probleem met het display. Het staat te hoog waardoor ik een kwart ervan gewoon niet zie. Kan ik moeiteloos het display verlagen? Zou dit graag horen voor ik het open en eraan begin te prutsen.

Het is simpel hoor, precies zoals ik het beschrijf.

im5qv5.jpg

6fvb01.jpg

Het scherm ligt duidelijk hoger dan bij mijn andere racks. De laatste foto is hetgeen ik zie wanneer ik op een stoel zit en naar de rack kijk. Zoals ik altijd zit dus. Bij mijn andere racks heb ik dit probleem niet en die zijn zelfs lager gelegen.

Kan ik het niet gewoon openen en het display wat lager duwen?

Misschien moet je het display meer naar voren plaatsen, zodat je geen last hebt van de bovenrand van je display.
Of proberen het zwarte gedeelte te demonteren. Kun je m ook weer terugzetten als je m ooit eens mocht verkopen :)

Kan ik het niet gewoon openen en het display wat lager duwen?

Het display ligt denk ik niet hoger, maar dieper, waardoor je inkijkhoek kleiner wordt. Als je er recht voor zou zitten, zit het display namelijk prima.

Ik heb geen idee hoe dat apparaat er vanbinnen uitziet, maar je hebt grote kans dat het zwarte ruitje in de behuizing gelijmd zit, en dat de display óf vastgeschroefd is aan de behuizing, óf vast zit op een printplaat.

Daarnaast heb je nog kans dat je de behuizing niet meer dicht krijgt (of de printplaten niet meer op zijn plek) als het display niet zit zoals het hoort.

Dit is niet om je te ontmoedigen, maar vaak zit het dus gewoon vast, en kan je het niet zomaar door de kast heen verplaatsen.

Maar je kan natuurlijk altijd de behuizing even open maken en kijken hoe het zit.

Als je die bak nou gewoon een 30 graden kantelt?
Lijkt me een stuk intelligenter als m te gaan zitten openschroeven met alle risico's vandien!

Ik heb hem al opengeschroefd en er valt niets aan te doen. 30 graden kantelen houdt in dat ik er niets meer bovenop kan plaatsen.

Ik ben wel tot een vreemde ontdekking gekomen.

Back