De C1 en de XK-3 zijn zonder meer goede hammond clones. Maar met hammond is het zo dat de helft van je goede geluid afhankelijk is van de Leslie die je gebruikt. Een hammond zonder Leslie klinkt lullig. Dat is net zoiets als een geweldige electrische gitaar door een 15 watt versterkertje.
De internet Leslie effecten van de XK-3 of C1 zijn niet echt slecht, maar je mist dat ruimtelijke gevoel, dat geluid dat rondgeslingerd wordt.
Dus je kunt gerust een C1 of een XK-3 voor op het podium gebruiken, maar zorg dan dat je een knappe Leslie box erbij hebt of, als dat te veel sjouwen is, een goede Leslie simulator. Ik ken ze lang niet allemaal, er is genoeg over geschreven hier, maar ik vind de CLS-222 van Dynacord persoonlijk erg goed.
Ik gebruik een Motion Sound keyboard amp waar een rotary speaker in zit en een Leslie 760 als er voldoende ruimte is. En pas als ik die 760 gebruik heb ik echt het idee dat er een hammond staat.
De internet Leslie effecten van de XK-3 of C1 zijn niet echt slecht, maar je mist dat ruimtelijke gevoel, dat geluid dat rondgeslingerd wordt.
Dus je kunt gerust een C1 of een XK-3 voor op het podium gebruiken, maar zorg dan dat je een knappe Leslie box erbij hebt of, als dat te veel sjouwen is, een goede Leslie simulator. Ik ken ze lang niet allemaal, er is genoeg over geschreven hier, maar ik vind de CLS-222 van Dynacord persoonlijk erg goed.
Ik gebruik een Motion Sound keyboard amp waar een rotary speaker in zit en een Leslie 760 als er voldoende ruimte is. En pas als ik die 760 gebruik heb ik echt het idee dat er een hammond staat.
Ja okee ik geef toe, reallife drawbars is natuurlijk de bom, maarja C1 is dan weer 2 manualen totaal 15 kg, dus ja aan het eind van alles is toch wat vind je zelf het handigst/best om te scheuren - zachte ballads te spelen (die mensen bestaan natuurlijk ook)... zeer persoonlijk allemaal (eigenlijk net zoiets als "welk klavier speelt nu het fijnst?" daar zijn ook threads over volgeschreven)