TC triple C

Re: TC triple C

Origineel geplaatst door zoe
heeft iemand zo'n apparaat in huis en hoe klinkt deze

voor dat geld een zeer goed compressor. je heb er een soort envelope op zitten waar best bizzare dingen mee kunt doen.

ik ben er ieder geval zeer tevrede mee.dus als je er 1 kan scoren voor een leuk bedrag moet je zeker doen.

Re: TC triple C

Origineel geplaatst door zoe
heeft iemand zo'n apparaat in huis en hoe klinkt deze

yep .... ik heb um ook en ben er ook zeeer blij mee. En voor de huidige prijs .... is ie helemaal oke !!

ik zie dit apparaat regelmatig staan en was eigenlijk benieuwd hoe deze klinkt

ok thanx glenn

ik ga zoiezo een drawmer dl241 er nog tussen hangen maar misschien kan die triple c me ook wel overtuigen

triple c

triple c

check www.contra-posto.com onder productions. Ik haal altijd mijn kick en mijn sub tegelijk door een en dezelfde compressor.Treshold min 20 en los.(ik werk wel met analoge synthese, vandaar). Ik zweer erbij. klinkt strak warm vol en voor dat geld is het peanuts.

nb de stereo werkt niet als een twee keer mono mocht je gaan scoren..

Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb een mono versie en ik gebruik hem niet, daarom verkoop ik hem ook, hij is niet slecht maar hij heeft latency dus je kan hem niet op een aux zetten

Op zich is de klank wel ok, hij limit en enhanced ook vooral voor die prijzen van tegenwoordig is hij goed te doen

Een compressor op een aux ???

Origineel geplaatst door BasicSystem
Een compressor op een aux ???

yups, de beroemde "motown-truuk" ... zo gebruik ik compressors ook vaak.....dus je mixed dan het gecompressede signaal met het ongecompressede signaal.....klinkt erg goed, mits je idd geen vertraging hebt in beide signalen

ik heb daar zelf nog nooit eens echt heel erg actief mee gespeeld. Ik heb 3 compressors, hierdoor gaan alles 6 extra outputs van mijn rs7000 expansion board (klinkt een stuk vetter :{ ) 6 kanalen individueel compressen lekker makkelijk

Ik zat ook al naar de Triple C te kijken, nog niet in de gelegenheid geweest om het ding zelf te checken...
Wel gelijk een vraagje; die latency, heeft de stereo-versie daar ook last van? (Transistor zal het weten). En zo ja; HOEVEEL??? :)
Ik wil zo'n ding namelijk wel tussen mijn mixer en de PA zetten, niet als insert of op een aux, maar tis toch wel handig dat als ik aan een knop draai dat het geluid dan ook nog redelijk realtime veranderd....

Ik lees het wel,....

Op de een of andere manier grijpt een compressor altijd later pas in omdat hij zich eerst in moet stellen als je realtime bezig bent..... eenmaal ingesteld gaat ie vrolijk zijn gang...(dit ondervindt ik zowel met analoog, digitaal als met buizen(tl audio ic.)
Ze komen zeg maar traag op gang... die van mij dan...

Origineel geplaatst door De Voorman
Op de een of andere manier grijpt een compressor altijd later pas in omdat hij zich eerst in moet stellen als je realtime bezig bent..... eenmaal ingesteld gaat ie vrolijk zijn gang...(dit ondervindt ik zowel met analoog, digitaal als met buizen(tl audio ic.)
Ze komen zeg maar traag op gang... die van mij dan...

Daar heeft de RNC ook last van.. eenmaal ingesteld no problemo..

Origineel geplaatst door mindtwist
ik heb die korte gedownload.. en ik vind degene zonder TC eigenlijk veel beter klinken :)

Ergens heb je helemaal gelijk (k'snap wat je bedoeld) maar het laag is veel te veel laag in het stukje zonder tc.

Ben ook nog behoorlijk aan het experimenteren met compressie en met laag in de mix .... en ik moet zeggen dat ik het echt het moelijkste vind in een mix. Het is namelijk (bij mij dan) nooit goed ... te veel ... te weinig .... te zacht ... te hard enz enz.

De voorbeeldjes zijn ook eigenlijk niet helemaal reeel ... omdat ik alleen het laag compres !

Back