ELKA EK22 Midi sysex aanstuurbaar?

smackos

Gepokt en gemazeld
Hallo

Ik ben erg te spreken over mijn Elka EK22 synthesizer, het is weliswaar geen Synthex, maar de EK22 heeft een prachtige romige italiaanse nasale klank en een redelijk complexe synthesise opbouw. Het programeren van geluiden is echter nogal een 'feat' met een numeriek calculator achtig padje en een enter toets, het is te doen maar natuurlijk zouden een paar draaiknoppen en schuiven het een stuk leuker maken!

Ik heb geen handleiding en ik weet dus niet of die synthese functies MIDI aanstuurbaar zijn zodat ik er een externe controller op kan aansluiten.

Weet iemand of dit kan?:confused:

Deze had ik nog , Rom 22 nr 1 voor de Elka.
Ik zal ook kijken voor de Manual deze heb ik ook nog dacht ik.

Heb zelf de EM44 van Elka de Module versie van de EK44. :okdan:

Attachments

• 22.jpg
    22.jpg
    29,7 KB · Bekeken: 142
Rom 22 nr.1 Wat is dat ? :confused:

De EK/EM44 Dat is een FM synthesizer als ik het goed heb niet?

Hoe klinkt die eigenlijk, is het een gewone 4 operator FM bak als de DX100 of is die meer exotischer met filters e.d.?

Rom 22 nr 1.

Dat zijn sounds voor de Elka 22.
Hij heeft 8 operators , een echt lekker vet een breed FM geluid kun
je daar mee maken.

JMJ heeft hem ook een tijdje gebruikt buiten natuurlijk de Synthex.

AHh, ok preset geluiden op een ROM cartridge. Ik vind die presets uit de Elka EK22 echt verschikkelijk, op een paar na, ze laten totaal niet horen waar die synth helemaal toe in staat is.

en 8 operators, jeees, dat is meer dan een DX7!

klopt dit wel ????

de elka ek22 is matrix synthese en de elka ek44 is FM synthese en ik geloof nieet dat deze patches met elkaar over een komen

Euuh, wat valt er te kloppen :confused:

We hebben het hier inderdaad over 2 verschillende types:

De Elka Ek22/Em22 analoge synthese (matrix zou ik het nou ook weer niet willen noemen, toch? eerder een ELKA synthex zonder knoppen... :p )
en de Elka Ek44/Em44 digitale FM synthesizer

Maar je bedoeld zeker dat de cartridge niet voor de Ek22 is, errr. oh ja.

ja..errr...

enfin.

Daar ben ik nog steeds niet dichterbij de kern van de zaak, is de MIDI sysex aanstuurbaar?

zowel de ek22 als de ek44 en de synthex hebben alle een verschillende opbouw van synthese

dus vergelijk ze maar niet naast elkaar want er zit een wereld van verschil tussen

Back