Ik herinner me nog goed de discussies over wat, uiteraard naast het zelf afluisteren van verschillende setjes bij de lokale leverancier, het meest belangrijke is aan een goede set monitor boxen: de neutrale klank, zodat je een zo goed mogelijke afmixing kan maken. De laatste paar maanden ben ik eigenlijk een beetje van de zogenoemde workstation / synthesizer hobby aan het afstappen, waar ik nu een Roland RD-700 GX wil aanschaffen om terug te keren waar het vroeger allemaal mee is begonnen: puur basic piano te gaan spelen.
Nu, i.p.v. mijn oude Alesis M1 Active MKII (met behoorlijk veel vertegenwoordigd laag (misschien wel iets te!
)), ben ik op zoek naar een nieuwe set monitor boxen, maar nu gericht op een heel andere visie: ze moeten juist niet neutraal klinken, maar juist een mooie volle (misschien al afgemixte?) doch representatieve klank hebben. Nu weet ik natuurlijk wel dat de laatste stap toch het bezoek van een muziekzaak is om zelf te gaan luisteren, echter ik ben op zoek naar een richtlijn, een "long list", zodat ik al een goed vermoeden heb van de monitor boxen die verkrijgbaar zijn. Dus de vraag: "wie heeft met bovenstaande ervaring en welke monitor boxen zijn aan te bevelen?". Desnoods monitor sets waar ook een subwoofer bij te verkrijgen valt. Bij HiFi vind ik de subwoofer al een vereiste, dus ik kan me voorstellen dat dit bij Monitor sets de laatste jaren ook al een bekend fenomeen aan het worden is.
Alvast bedankt voor de (hopelijke vele) positieve reacties.
Met vriendelijke groet,
Robin
Nu, i.p.v. mijn oude Alesis M1 Active MKII (met behoorlijk veel vertegenwoordigd laag (misschien wel iets te!
)), ben ik op zoek naar een nieuwe set monitor boxen, maar nu gericht op een heel andere visie: ze moeten juist niet neutraal klinken, maar juist een mooie volle (misschien al afgemixte?) doch representatieve klank hebben. Nu weet ik natuurlijk wel dat de laatste stap toch het bezoek van een muziekzaak is om zelf te gaan luisteren, echter ik ben op zoek naar een richtlijn, een "long list", zodat ik al een goed vermoeden heb van de monitor boxen die verkrijgbaar zijn. Dus de vraag: "wie heeft met bovenstaande ervaring en welke monitor boxen zijn aan te bevelen?". Desnoods monitor sets waar ook een subwoofer bij te verkrijgen valt. Bij HiFi vind ik de subwoofer al een vereiste, dus ik kan me voorstellen dat dit bij Monitor sets de laatste jaren ook al een bekend fenomeen aan het worden is.Alvast bedankt voor de (hopelijke vele) positieve reacties.
Met vriendelijke groet,
Robin