Korg Polysix KLM-367a Replacement PCBs

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Ik kreeg een bericht via AH mailinglist dat er een groupbuy wordt georganiseerd voor de KLM367a pcb voor de Polysix.
Lijkt me toch wel handig om dit even te vermelden mocht je 6 batterijlekkage hebben gehad. Dus het is nu mogelijk om dus je 6 vrij gemakkelijk te fiksen zonder het tijdrovende werk van het herstellen van je oude pcb. Hoe meer mensen mee bestellen hoe goedkoper een enkele pcb wordt. Momenteel zijn er al 30 mensen die willen mee bestellen en dat maakt de prijs nu $ 32,- per pcb. De pcb moet uiteraard nog wel worden bestukt.

http://www.gotogroupbuy.com/504/Korg-Polysix-KLM-367a-Replacement-PCBs.aspx

zonder het tijdrovende werk van het herstellen van je oude pcb

Maar, je zegt het zelf al:
De pcb moet uiteraard nog wel worden bestukt

De vraag is wat tijdrovender is. Een nieuwe print is netter, maar ik ben er vrij zeker van dat het vrijwel altijd meer tijd kost dan reparatie. Ik heb nu iets van vijf batterijlekken verholpen en dat kost echt niet meer dan een uurtje, hooguit twee.

Daarnaast is het natuurlijk vele malen duurder. Tenzij je alles los gaat solderen (en behalve de processor zit niks in voetjes) en overzetten, komen er ook nog allemaal nieuwe componenten bij die prijs (en denk dan ook aan dingen als de zeldzame 5514 geheugenchip).

Maar het is een mooie optie als de print door lekkage inmiddels onherstelbaar beschadigd is. Vraag is alleen of die P6'en er nog zien of dat die inmiddels allemaal bij het grof vuil liggen...

En de gewetensvraag aan de vintage-community: wat is meer waard: een P6 met een gerepareerd origineel board of eentje met een nieuwe board met nieuwe componenten? :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back