Motu 2408 mk3

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Vraagje: Weet iemand het verschil (uit eigen ervaring) tussen de standaard PCI-X en de PCI-Express versie van de motu 424 kaart? Scheelt dit veel in performance? In combinatie met bijv. de motu 24 i/o.

Ik ben benieuwd!

nop de kaarten zijn wat performance gelijk, verschil zit hem in het slot type dus de ene zal wel passen de andere niet

het verschil tussen de oude, normale versie en de express versie
heb ik in de praktijk nooit zo ondervonden
beiden deden/doen het prima;
gebruik zelf 2x 24i/o en 1x 2408mk3
bij zware projecten (lees zware plugins) moet ik de latency
op 256 samples zetten voor kraakvrij geluid,
minder zware projecten kunnen op 64 of 128 samples latency

Ok dus als ik het goed begrijp heb je dus geen voordeel bij de snellere pci-express kaart / port?

ik weet het niet, hangt misschien ook van de gebruikte software (lees daw) af?
als je continu (alle) inputs zit te monitoren zal je daw zwaarder belast worden
tot plm. een jaar geleden gebruikte ik nog logic 5.5 voor de pc,
de cpu meter in logic gaf wel hoger aan naarmate er meer inputs gebruikt werden, ableton live doet het iets beter, maar ook weer niet zoveel

neen maakt niet uit techniek is hetzelfde, ik heb jaren met een PCI versie gewerkt en nu met een PCI Express samen met 3 x 2408 (2x MKII - 1 x MKIII) en draai normaal 128 of 256 zonder enige problemen

klopt is een mooi technisch verhaaltje maar in de normale practijk maar het niets uit. Beide kaarten kunnen echt het zelfde.
Wat wel waar is is dat de gewone PCI kaart uitontwikkeld is en daar zal nooit meer verder iets aan veranderen en dat zou bij de PCIe sloten
nog wel gebeuren dus als je nu ee nieuwe koopt ga dan voor een PCIe versie.
Maar heb je een PCI versie en kan je die nog gewoon gebruiken heeft die inverstering geen zin.

Back