Toetsenbord vergelijk: Roland A-90 versus Gem Pro 1.

Djones

Stamgast
Ik ben dus opzoek naar een wat realistischere 88-toets tellende midi controller dan de Fatar Studiologic SL-880m die ik nu bezit.
Eigenlijk vind ik dit ding echt helemaal niets, dus vandaar dat het ook echt wel ECHT beter moet zijn.
Nu heb ik niet zoveel centen, en ben ik na een aantal dagen speuren en pluizen uitgekomen op deze 2 mogelijke kanditaten; de Roland A-90 en de Gem Pro 1.

Ja ik weet dat die Gem een heel ding compleet met geluiden is, en ook de Roland heeft nog een uitbreiding mogelijk.
Maar puur gezien de kwaliteit van de toetsen, welk van de 2 zou dan de beste zijn?

(overigens heb ik ook gelezen dat de Roland-80 zelfs ivooren toetsen schijnt te hebben)
Eventueel ook een kandidaat?

Ik ben dus opzoek naar een wat realistischere 88-toets tellende midi controller dan de Fatar Studiologic SL-880m die ik nu bezit.
Eigenlijk vind ik dit ding echt helemaal niets, dus vandaar dat het ook echt wel ECHT beter moet zijn.
Nu heb ik niet zoveel centen, en ben ik na een aantal dagen speuren en pluizen uitgekomen op deze 2 mogelijke kanditaten; de Roland A-90 en de Gem Pro 1.

Ja ik weet dat die Gem een heel ding compleet met geluiden is, en ook de Roland heeft nog een uitbreiding mogelijk.
Maar puur gezien de kwaliteit van de toetsen, welk van de 2 zou dan de beste zijn?

(overigens heb ik ook gelezen dat de Roland-80 zelfs ivooren toetsen schijnt te hebben)
Eventueel ook een kandidaat?

Ik heb zelf een Roland A80, maar deze heeft geen ivoren toetsen. Wel een heel goed en realistisch klavier zeker vergeleken met die Fatarrommel:) Dus zeker een kandidaat! Deze heeft ook polyfonische aftertouch! A90 niet.

Kortom als je er een kan vinden. Heb er zojuist 1 op marktplaats gezien.

succes ermee!

De Gem ken ik niet dus kan ik weinig over zeggen.

De aftertouch op de A80 is waardeloos. Je moet met je volle gewicht op een toets gaan hangen ... Er is een fix voor maar of dat iets uithaald, ik weet het niet. Ik heb mijn A80 niet laten aanpassen...

Ik heb een A90 + VE RD1 (is volgens mij de naam van de geluidskaart met o.a. piano's)

qua masterkeyboard (bijna) onovertroffen. Eenvoudige en snelle bediening, live kan je echt van alles schakelen met 4 MIDI OUT's en 2 MIDI IN's. Piano geluiden vind ik nog steeds erg prettig klinken en eerlijk gezegd in een band nog lekkerder dan de nieuwe Fantom G. Die had ik er een tijdje naast staan.

Speelt als een gewone piano met zijn gewogen toetsen met hammer action. Is helemaal niets mis mee en ik vind hem eigenlijk prettiger spelen dan mijn accoustische piano. Of je hem lekker vind spelen is persoonlijk. Ik vond de Yamaha's destijds iets lichter en nog fijner, de Roland speelt iets zwaarder.

Tweede hands een echte aanrader, wel altijd inclusief het piano geluiden board kopen. Blijft zijn waarde ook gewoon houden want qua masterkeyboard blijft het een monster en heel veel beter dan de Motif XS8, fantom G8 of de Korg's

Ik gebruik hem zelf niet meer in de band omdat hij zwaar is (ca. 30 kg) en ik het sjouwen zat ben. Maar ja, al die lekker spelende piano boards wegen zo'n 30 kg. Dus speel ik nu piano geluiden op een synth-klavier en dat is echt een hele achteruitgang.

Verkopen vind ik nog zonde want het blijft een goed ding.

Yamaha KX88 is ook een goeie maar alleen voor het klavier
masterkeyboard functies zijn er wel maar vrij beperkt

Back