handleiding Soundtracs solo midi / psu

elektrovolt

compuphonic
ik heb hier een soundtracs solo midi staan, hij schijnt niet helemaal lekker te zijn, maar voornamelijk- ik heb er geen voeding bij! wel de kabel overigens.

is er hier iemand die een service manual heeft van deze mengtafel, en eventueel ook van de voeding?

het gaat mij er voornamelijk om, dat ik de originele voeding kan nabouwen.

mag ook digitaal zijn, misschien is dit nog wel handiger...

dank,

Jimi

Service manuals zijn schaars hiervoor. Misschien kan Tim van studiosystems je helpen. Ik heb wel een manual en een schema van de voeding (Source) het is een schakelende voeding die niet zo heel simpel is na te bouwen. Dit omdat er spanningregelaars in zitten die heel goed ingeregeld moeten worden. hier een downloadlink voor een zipfile met user manual, schema van de voeding
en een worddocje in om de spannings regelaars in te regelen. Maar als je gewoon een stabiele symmetrische 17v met voldoende vermogen zou bouwen dan kan dat natuurlijk ook. Eventueel 48v voor de fantoom. Voor zover ik weet zit er geen 5v in.
En als je er een gaat bouwen heb ik wellicht ook interesse als reserve psu wanneer niet te duur. Je kan ook in uk een psu laten bouwen maar kost geloof ik zo'n 300 pond.
http://www.dubcreator.com/SOLOMIDIusermanual75pages.zip

Laatst gewijzigd:

wow, die Source power supply ga ik echt niet nabouwen. ik denk dat het 'slechts' een gereguleerde voeding wordt. ik heb van de vorige eigenaar een custom powertrafo, maar ik vermoed dat deze te licht is. 2x 18v 2,72A en 45v 0,3A. dat gaat een stress in de trafo opleveren, het wordt er ook niet stabieler op.
ik heb geen idee wat de tafel nodig heeft, maar de PSU geeft al 6A per 17v rail.

als ik een voeding bouw kan ik er best nog een bouwen. geen idee wat het gaat kosten, maar echt geen 300 :D

eerst eens uitzoeken hoe of wat.

Met 2x18 wissel 2.7A ga je het niet redden idd. De spanning zal te ver inzakken en het vermogen zal misschien voor de Solo Midi voldoende zijn, maar zeker niet voor mijn tafel... Megas 36:16. Wat ik wel weet is dat de psu voor deze tafels van zeer grote invloed is op de klank. Ik heb net nieuwe condensatoren van hoge kwaliteit in mijn Source gezet en dat is een wereld van verschil. Zaten al Elna caps in maar die zijn niet meer te krijgen.

sowieso bij een schakelende voeding, goede condensatoren erin zetten. vooral als het om geluidsapparatuur gaat. geen idee waarom ze een schakelende voeding hebben gebruikt eigenlijk. heel ingewikkeld, grote kans op storing. maar wel wat efficiënter.

het zal vast een tijd gaan duren, maar we zien wel. ik denk dat het moeilijkste deel is om een connector te vinden waar de 7 polige kabel op past ..

Schakelende voeding met dat vermogen is goedkoper te maken, zeker toendertijd.
Wat betreft de connector kan je natuurlijk ook iets anders voor gebruiken. Zijn eigenlijk maar 4 draadjes die gebruikt worden. 3 wanneer je geen fantoom nodig hebt.

Was zelf ook op zoek naar de manual van de solo.
Ook naar de afmetingen om een stofhoes te maken.
Zie bijlagen

Attachments

• Soundtracs Mixer.PDF
    2 MB · Bekeken: 140
en nog één..

Attachments

• solo_live_range.jpg
    solo_live_range.jpg
    110,7 KB · Bekeken: 114
Ik zit namelijk met het zelfde probleem. nu vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om een voeding van een andere mixer/merk, met de zelfde waarden er op aan te sluiten?

Back