Korg/Roland

Dj Spannerz

Ingeburgerd
Hey peeps
Ik ben op zoek naar een sampler. Niet al te professioneel gebruik. Ik zoek een makkelijk handelbare sampler maar toch met veel opties (effecten) Ik dacht zelf aan de korg es1 of aan de roland sp 303. Iemand advies? Ik weet zelf niet zoveel van samplers daarom...
Greets:doei:

Spannerz

Ik heb de es-1 gehad en die heeft twee nadelen: slechte fx en weinig sample-ruimte. Voordelen; goedkoop (2dehands rond 300 euro) en zeer simpel in gebruik.

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm als je fx wil dan kunje maybe eens een akai S1100 overwegen. die heeft veel fx aanboord... en is makkelijk uittebreiden.

Hoeveel betaal je voor zo'n akai s1100? Ik wil die sampler ook in mijn band gebruiken..zijn die samplers van akai daar ook geschikt voor?

Origineel geplaatst door Dj Spannerz
Hoeveel betaal je voor zo'n akai s1100? Ik wil die sampler ook in mijn band gebruiken..zijn die samplers van akai daar ook geschikt voor?

Ik zou eerder voor de S3000XL gaan, die zijn ook lekker in prijs gezakt.
Ik gebruik thuis een S3000XL en in mijn band een S2000, sound files wissel
ik uit met een scsi zip drive, dat werkt perfect. Je hebt natuurlijk wel
nog een toestenbord als controller nodig. Wellicht is dat wel minder
geschikt als je vooral met loops en effecten die je uit de sampler haalt
wil werken ipv voornamelijk "gewone" geluiden.

S2000 kun je idd voor 200 zeker kopen. zijn goed voor beginners ja alleen ze hebben niet veel effecten. als je echt effecten en akai wil dan raad ik iets als de s1100 aan. die dingen kunnen van 150 op ebay soms tot 500 gaan.

maar idd die emu is wel gezakt in prijs en zeker niet verkeerd...

Tweedehands zou ik voor een Yamaha a-3000 of a-4000 gaan. Gaan weg voor zeer weinig, en hebben vette filters, en standaard 3 fx processors waarbij je kan kiezen uit meer dan 90 verschillende goed klinkende effecten. Ik zal je maar geen softsampler gaan aansmeren, maar toch....

Probeer het eens !

Back