Vestax Handy Trax

Status
Please reply by conversation.
jawel...maar zag dat eind vorig jaar new-line.nl deze voor €69 verkochten en nu kom ik ze voor minimaal €149 excl. verzendkosten tegen dus vandaar dacht ik, ik probeer het eens hier....

Ik zou hem niet kopen om mee te samplen maar als je hem wilt gebruiken om op locatie vinyl te checken lijkt het mij wel een ok ding.

Wilde hem eigenlijk wel gebruiken om samples mee op te nemen ja, de ingebouwde versterker zorgt ervoor dat ik hem meteen aan mijn mpc of externe geluidskaart kan hangen.....

K begrijp ik maar volgens mij kan je de naald niet veranderen en ik gok zo dat de kwaliteit van de naald niet zo goed is maar mischien kan RSB daar meer over vertellen. Numark heeft volgens mij wel een paar goedkope oplossingen als het je niet om het draagbare gaat.

Document, denk je dat de geluidskwaliteit echt te slecht is om te samplen?
45 King draait er namelijk wel mixjes mee --> :d

De kwaliteit is wel ok. Een audiofiel zou het niet goed keuren. Wat een beetje het probleem is met die naaldjes op die portable lp-draaiers is dat het frequentiebereik er klein is. Ik gebruik de mijne ook om te samplen direct in de MPC maar ben nu toch aan het kijken voor een iets betere draaitafel, een groot euvel waar ik tegen aanloop is dat de draaiplaat erg klein is op die portable spelers waardoor je plaat, als die ook maar een klein beetje krom is, begint aan de lopen en dus gaat lopen pitchen, daar word je soms serieus niet goed van. Ik zat zelf te kijken naar deze speler, ook met Line-out en wel een verwisselbare naald.

http://www.thomann.de/nl/american_audio_ttd_2400_usb.htm

108392.jpg

Ach ja ik ben ook gewoon een zeikerd, de platenspeler maakt niet zoveel uit in mijn optiek de naald des te meer. ;)

RSB, welke portable speler heb je nu in gebruik?

Ik heb nu zo'n goedkope ION iPTUSB het is een submerk van Alesis voor zover ik heb begrepen, net zoals Edirol het submerk is van Roland. Ik ben iig erg content met dit ding en het geluid is, voor het geld, echt wel prima. Het voornaamste verschil tussen de Vestax en ION/numark is het volume van de ingebouwde speaker en de Vestax heeft een Slider ipv een Draaiknoppie voor de pitch.

ik zag die ION TTUSB, ziet er precies hetzelfde uit als de Numark TTUSb, misschien ga ik daar wel voor....

Nog steeds geen keuze kunnen maken, denk dat ik toch wacht to ik de Vestax Handy Trax ergens voor een goede prijs kan uithalen....

Status
Please reply by conversation.
Back