geluid van mobieltjes in een bak

EDP

elke dag pannekoeken
Waarschijnlijk longshot maar ik ben op zoek naar een sampletje waar meerdere mobiele telefoons een voor een in een grote bak worden gegooid.

ja ik kan het samplen maar ik probeer het eerst hier. Aangezien ik dan een berg mobiels moet gaan verzamelen.:)

Dus wie o wie??

Gaan die telefoons ook af terwijl ze in die bak worden gegooid? Anders kan je net zo goed een paar stukken hout in een bak gooien oid.. ?

nee want hout klinkt anders als hardplastic.
en ik moet erbij zeggen dat het niet gaat om het geluid van gsm die de bak raken maar mobieltjes die elkaar raken als ze in een bak worden gegooid.

Ik weet niet maar klinkt een beetje alsof je iets voor een telefoonreclame aan het maken ben, dolle opruimdagen bij primafoon! Zoiets :P

Als dit het geval is kan dan de opdrachtgever je niet voorzien van 5 mobieltjes? :)

Heb je niet iets voorhanden wat er bij in de buurt komt? Bv een computermuis is ongeveer even groot en zwaar en is ook van hard plastic.

Ik denk dat als je de keuken even doorzoekt of de lades van je bureau ofzo, dat er vast nog wel een paar dingen zijn die qua grootte, gewicht en materiaal in aanmerken moeten komen.

nope heb alles al doorzocht. heb uiteindelijk zware dvd hoesjes gebruikt van ps2 games (zit boekje in dus wat zwaarder0 hoopte daar mee wegtekomen. maar de opdrachtgever gaf dat als commentaar dat hij dat niet goed vond klinken. En hij heeft ook gelijk. Neemt niet weg dat ik het moet veranderen. ben nu ook al recycle documentaires en discovery achtige kijkjes-in-de-fabriek-docu's aan het tjekken. ik denk dat ik maar gewoon mobieltjes ga verzamelen.

Volgens mij heb ik die sample wel in mijn collectie. Ergens tussen "schoenveters in een schuif" en "bierblikjes in een tonnetje". :halleluja

Ik zou tupperware doosjes uit je keuken gevuld met zand proberen.
Of afstandsbedieningen voor je TV enzo..of een combi voor de afwisseling.
Je hebt zelf wss wel 1 gsm en misschien ook nog een vaste telefoon die je kan gebruiken...moet lukken toch?

ja als ik het ga opnemen dan doe ik het gelijk goed. ik hoopte dat hier heel misschien iemand een sample had waar mee ik dit kan bereiken. Hoe ik dit qua opnemen moet doen weet ik verder wel.

vhs banden op een hoop gooien wil ook wel voor vette samples zorgen

Emu Emax'jes schijnen ook te gek te zijn voor sampling.
Wel zachtjes gooien hé.

Even op freesoundproject kijken. Daarnaast ook proberen met compleet andere geluiden, (glasbak, crash geluiden, cartooneske dingen?) in overleg met de klant. Vaak klinkt de realiteit net iets te suf en werkt het goed om het aan te dikken met andere geluiden. Succes

Back