Cubase 4 opstartproblemen

The Unholy

Hard lid
Ik heb net een nieuwe pc met Windows 7 32 bit (wil wel over op 64 bit). Alles is geinstalleerd en werkt, alleen blijft Cubase 4 bij het opstarten ongeveer 5 minuten hangen op 'initialising: MIDI'.

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

ik zou het zelf zoeken in de driver van je midi hardware. Het klinkt alsof die driver niet goed geinstalleerd is (of goed werkt) onder windows 7.

Ja het lijkt erop dat het probleem bij mijn Novation Remote SL vandaan komt. Ik neem aan dat die nog wel op Windows 7 zou moeten kunnen draaien.

Je kunt het volgende doen:
- Cubas opnieuw installeren
- Alle dingen die met MIDI te maken hebben uitschakelen (heb je MIDI controllers koppel ze af)
- Windows Software update (Windows 7 is vrij nieuw, misschien is nog niet alles stabiel daarop (las ik ergens))

p.s: als niets lukt kun je (als je cubase wel gekocht hebt) contact opnemen met Steinberg.

Oke, Windows draait nu in 64-bit (alles opnieuw geinstalleerd dus) en bovenstaand probleem is iig over.

Nu heb ik weer wat andere problemen en aangezien dit me al een aantal nachtjes slaap gekost heeft, vroeg ik me af of iemand misschien wat tips heeft. Ik heb dus een pc met Intel I3 processor, 4 GB werkgeheugen, Windows 7 64 bit en Cubase 4 32 bit. Al mijn software is betaald en alle nieuwste drivers geinstalleerd.

Novation Remote SL 61, Automap 3.4 doet niets in Windows 7 32 of 64 bit (helpdesk gemeld).

Cubase 64 bit loopt compleet vast op 32 bit plugins als D16 Drumazon en Tone2 Gladiator, vandaar dat ik nu weer op Cubase 32 bit zit. Heb wel jbridge geprobeerd maar doe ik nooit meer aangezien de D16 plugins niet goed meer werkten, ook niet na re-install.

Motu 24 I/O geeft een harde pieptoon als de pc wordt afgesloten.

Toch nog wat gekraak hier en daar, ondanks dat het een stuk minder is dan bij mijn vorige pc. Ook cpu loopt best hoog op als ik veel plugins gebruik. Heeft het zin om er nog 4 GB werkgeheugen bij te plaatsen?

Is het uberhaubt slim om Windows in 64 bit te draaien?

Laatst gewijzigd:
Iemand?

Ik lees zoveel verschillende verhalen. Zo zou het toch wel nut hebben om 8 GB ram te hebben met Cubase in 32 bit op Windows 64 bit, zodat Cubase de volle 4 GB kan gebruiken zonder dat Windows daar iets van gebruikt. Klopt dat?

windows 7 is qua muzieksoftware nog niet optimaal.
als windows 7 de media-player niet vlot kan afspelen, laat staan om sequence-software te laten draaien.

Het is niet optimaal, maar komt redelijk in de buurt. Alles werkt nu bijna vlekkeloos, op de Remote SL na dan. Misschien dat met service pack 1 (komt binnenkort uit hoorde ik), nog wat kleine dingetjes verholpen zijn.

eigenlijk kan windows 7 software sequencers vlot afspelen maar, helaas wordt
de commerciële markt van microsoft altijd op de bovenste rang gepromoot.

dat is nu jammer genoeg eenmaal buissness van money winst.

C4 en W7 word ook niet aangeraden door steinberg.
C5 en W7 wel, je kan proberen met w7 cubase in XP / vista mode te installeren.
Bij instaleren rechtermuis knop op de installer properties enz.

Cubase 4 doet het redelijk hoor. Ik ben gister de hele dag aan een project bezig geweest zonder vastlopers ed. Alleen bij te lang slepen begint het beeld te trillen.

Maar ik heb ergens toevallig nog een tegoedbon van €200,- dus ik zat toch al aan een upgrade naar C5 te denken, maar eerst ff die trial downloaden.

Voor wat betreft automap kan ik je melden dat deze vlekkeloos draait onder w7 bij mij...

Het zou aan de Remote SL zelf kunnen liggen, in Windows XP deed Automap het ook niet optimaal en in Windows 7 doet het absoluut niets. De helpdesk (waarover trouwens niets te klagen) kwam er ook niet meer uit.

windows 7 is qua muzieksoftware nog niet optimaal.
als windows 7 de media-player niet vlot kan afspelen, laat staan om sequence-software te laten draaien.

Bij mij draaien Cubase SX1, 2 en 3 en Cubase 4 (32-bit) en Cubase 5 (zowel 32-bit als 64-bit) goed onder Windows 7 (Home Premium) 64-bit. Draaiden ook goed onder Windows 7 (Ultimate) RC 32-bit.

Enige probleem onder 64-bit bij mij is met 32-bit VSTi's. Daarvoor zal ik JBridge wel moeten gaan aanschaffen, als ik dat wil. Maar ik werk nu meestal met Cubase 32-bit.

Statement van griswolf kan ik dus niet onderschrijven!

Bij mij deed geen enkele 32 bit plugin het naar behoren.

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht, doet jbridge het uitstekend(met wat hulp van de vriendelijke maker), de 'jbridged' plugins gedragen zich net zoals in Cubase 4 32 bit.

Back