Chroma Polaris

Status
Please reply by conversation.
er staat er 1 op marktplaats, voor belachelijk veel geld!

Succes ;)

Tjah, die W.apner is behoorlijk wappie om het zo maar te zeggen :D Tussen de 650 en 850 lijkt mij reëel.

Hele vette bak, heb er ooit een gehad en dom weer verkocht, nooit meer een kunnen kopen voor normaal geld.

Gave bak ja...met stip op 1 in de top 10 der ondergewaardeerde synths.

Aankooptip:

Let op dat al de softtouch buttoms het goed doen, herstellen is heel moeilijk zonder ze helemaal te vernielen en spares zijn moeilijk te vinden.

De voices kunnen softwarematig uitgeschakeld worden, vergewis je ervan dat ze allemaal bijstaan.

Speel 6 lage noten en dan 1 voor 1 6 hoge met een zeer snelle attack of een init-voice, je mag geen glide horen in alle 6 voicen (wijst op mylar condensator problemen voor de CEM oscillators)

Verder: eenmaal thuis:

Voor ram backup zitten er 2xD-cell batterijen in (van die dikke zaklamp dingen)
Als je deze wil vervangen, geen punt maar voor je dat doet steek de stekker erin zet de synth aan---> verse batterijen ---> synth kan weer uit.
Doe je dat niet verlies je snel je RAM geheugen en kun je de hele synth hercalibreren.

Suc6 met je zoektocht, 't is een leuk apparaat ;-)

Yep, dat idee ja.

Maar als ze technisch ook op dezelfde manier gebouwd zijn weet ik niet,
Het probleem van de softtouch buttons is bekend bij de polaris, dat het ook zo is bij de fender chroma is mij niet bekend.

'k Vermoed dat het falen van de buttons een condens/corrosie probleem is
Als je een vindt die het goed doet zal ie het ook wel blijven goed doen, maar je moet em geen 15 jaar in de kelder dumpen, hou em droog en warm in de studio ;)

Misschien kun je voor niet al teveel centen iets met deze gast in de UK regelen ?

Hi guys,
I bought a Chroma Polaris a while back, was supposed to be fully working but its arrived with some issues.
Im currently considering selling it because i could do with clearing a little debt.
Anyway, the reason for my post, im wondering sonically if the Polaris would give me anything that my Oberheim Xpander and Rhodes Chroma Expander wouldnt give me?
Using the CEM 3374 VCO into CEM 3372 VCF plus digital envelopes im guessing its not going to be a million miles away from the Xpander which also uses those chips.
However i know the chips are not the whole story..
Anyway, if anyone has any thoughts on this, sort of mulling over if i should keep it or sell it..
Cheers,
Rob.
blchrr@homecall.co.uk

Gave bak ja...met stip op 1 in de top 10 der ondergewaardeerde synths.

hoezoo ondergewaardeerd

denk gewoon niet veel verkocht in eu / holland ...toen
en daarom zieje ze hier nietveel

op ebay usa zieje ze soms

watkme kan herrineren niet eens zulkse absurde prijzen ,..
sc6 iig leuke bak..op forum slingeren der misschien net 4a5 ofso
fuse / vic en ??

Aankooptip:

Let op dat al de softtouch buttoms het goed doen, herstellen is heel moeilijk zonder ze helemaal te vernielen en spares zijn moeilijk te vinden.

De voices kunnen softwarematig uitgeschakeld worden, vergewis je ervan dat ze allemaal bijstaan.

Speel 6 lage noten en dan 1 voor 1 6 hoge met een zeer snelle attack of een init-voice, je mag geen glide horen in alle 6 voicen (wijst op mylar condensator problemen voor de CEM oscillators)

Verder: eenmaal thuis:

Voor ram backup zitten er 2xD-cell batterijen in (van die dikke zaklamp dingen)
Als je deze wil vervangen, geen punt maar voor je dat doet steek de stekker erin zet de synth aan---> verse batterijen ---> synth kan weer uit.
Doe je dat niet verlies je snel je RAM geheugen en kun je de hele synth hercalibreren.

Suc6 met je zoektocht, 't is een leuk apparaat ;-)

Goede info!

Dit wil hij vangen.......

Hello,
I was hoping to get £650 for it. Im sure its a simple fix, it was working well until recently.
Cheers,
Rob.

Ik vind dat iets aan de hoge kant voor een Polaris met "klein mankement". Prima kerel verder die Rob. Heb eens een hele mooie Obx van hem gekocht. :okdan: Ik wacht de ebay's rustig af...

Misschien doet ie hem ook wel wel voor ietsjes minder weg :)
Verkoop mij intussen die OB-X maar dan ben je daar ook weer vanaf ;)

A simple fix bestaat niet, dat is flauwe kull

'k Heb zo wel een vermoeden wat er mee aan de hand is maar daar is niets simple aan,
Anders zou er wel bijstaan wat er moet gesimplefixed worden.

Een synth die niets meer doet is niets meer waard dan een onderdelen bak.
Onderdelen waarde is hoog bij de polaris door de zeldzame cems €400
Geen cent meer.

;):biertje:

Het wordt een beetje saai maar ik heb ooit een Chroma Polaris gehad :D
en vond het geluid niet zo bijzonder , heb hem toen ook weg gedaan en een
Jupiter 4 gekocht :okdan:

Het wordt een beetje saai maar ik heb ooit een Chroma Polaris gehad :D
en vond het geluid niet zo bijzonder , heb hem toen ook weg gedaan en een
Jupiter 4 gekocht :okdan:

1 os c
4 voice

doe mij die 6 voice polaris danmaar heeft de polaris ook nog ...exotishe dingen meerdere filters ... of arpeggiater

Status
Please reply by conversation.
Back