opzoek: Korg Z1: EXB-Moss board

Status
Please reply by conversation.

ADBsound

Soundfield-Studio
wie o wie,

weet of heeft een MOSS (MULTI OSCILLATOR SYNTHESIS SYSTEM).

liggen voor de KORG Z1

Groet Andre:doei:

zit soon moss board los in de z1 ???

denkt niet zal wel de uitbreiding voor de trinity bedoelen

persoonlijk vindt ik t fyntste de interface van de z1 so many parameters te tweaken ..direct onder je fingers [net een jd800]

de trinity heb ik ook overdacht
aleen bluijft een screen interface synth

de z1 blinkt gewoon uit qa interface [klinkt ook leuk ]:halleluja

soms zijn ze egt best goed koop aan geboden 350.-+ net welke staat

volgensmij zwerft er nog steeds eentje hier voor die prijs van mede member

ik denk asje al t board kan vinden je bets veel cash kwijt bent
beter een z1 los eby nemen

Ik bedoel een uitbreiding kaart voor extra voice

Voice MOSS Synth Option
DSPB-Z1 12-voice Expansion Board
DSP tone generator --- the 13 oscillator 6-voice MOSS (Multi-Oscillator Synthesis System) tone generator featured on the Z1.

Deze worden regelmatig geboden aangezien dat ik er nu 1 nodig heb Tja ik heb niks aan een standaard MOSS board van een Z1 de uitbreiding heeb 6 voice extra wat boven wordt vernoemt.

Het zal mooi zijn als er iemad is die er 1 heeft liggen een Moss uitbreidingkaart.

Groet,
Andre

Het gaat om een uitbreiding Moss Board voor de Korg Z1 13 oscillator 6-voice MOSS

Als je je Z1 van 12 naar 18 voices wilt hebben heb je deze nodig: KORG DSPB-Z1
Z1 6 Voice Polyphony Expansion Card

Het kan zijn dat het niet helemaal duidelijke heeft omschreven EXB -Moss

Goed omschreven:

KORG DSPB-Z1 (Z1 6 Voice Polyphony Expansion Card)

Er zit namelijke al een Moss board in maar dan met 1 chip te weinig (Chit).

dat zijn de dollar prijzen om gerekend Ongeveer EUR 383,49 in het begin koste hij 600,- gulden dan praatje vanuit de Nederlands guldens maar dat is dan wel de nieuw prijs.

wat hij nu nog waard is weet ik niet 1 2 3.

Is 1 voice chip kapot en heb je nog 11 voices over? Neem dan contact op met forumlid Mike Philco, die kan je wellicht verder helpen voor een veel lager bedrag!

Zelf IC plaatsen kan ook, alleen moet je wel de PIC micro programmeren met de juisten gegevens en ik denk dat Korg B.V niet zo gek zijn om deze data HEX bestand vrijgeven.

Er zijn altijd wel weer programmeurs die hier mee bezig houden.

Dan kan de kosten misschien wel 40 euro kosten voor IC PIC.

Misschien heeft -ie wel wat liggen uit een ernstig verongelukte Z1 of een chippie van een kaduuk Trinity/Triton Moss board. Hij doet reparaties i.o.v. de importeur van Korg, vandaar.

Zelf IC plaatsen kan ook, alleen moet je wel de PIC micro programmeren met de juisten gegevens en ik denk dat Korg B.V niet zo gek zijn om deze data HEX bestand vrijgeven.

Er zijn altijd wel weer programmeurs die hier mee bezig houden.

Dan kan de kosten misschien wel 40 euro kosten voor IC PIC.

zowieso doen ze / geven ze weinig info mbt t board [kheb soon board wat niet midi synced ..

jammer z1 had door ge-programmerd moeten worden beetje as de nord 1 / 2 enso

andersijds blijft de z1 meer uniek
wel duur zeg kaartje ...

Ja de Z1 is en blijf voor mij dan, Nr 1 de tegenwoordige Synth zijn haast geen synthesizer meer maar workstation met een beperkte mogelijkheid. Al lijkt het dat je er veel uit kan halen.

Wat ik nu heb gezegd tel voor mij en wat een andere denk weet ik niet.

Ja de Z1 is en blijf voor mij dan, Nr 1 de tegenwoordige Synth zijn haast geen synthesizer meer maar workstation met een beperkte mogelijkheid. Al lijkt het dat je er veel uit kan halen.

Wat ik nu heb gezegd tel voor mij en wat een andere denk weet ik niet.

Amen! :D

Heb sinds een paar weken nu een Z1, overgenomen van een forumlid na kramp in mijn vingers te hebben gekregen van de afgeronde knoppen van een Prophecy.

Wauw, wat een synth is dat. Klinkt fabuleus. :okdan:

ik doe haast niks met de knoppen alles loopt via de software sounddiver en krijg aller soort geluiden uit. vanuit sine toon tot uiteindelijke super geluid naar wens,

Maar goed ik ben als nog opzoek naar een:

KORG DSPB-Z1 (Z1 6 Voice Polyphony Expansion Card).

wie o wie weet of heeft er 1 in uitverkoop.

Status
Please reply by conversation.
Back