GEVRAAGD: TR-909

Status
Please reply by conversation.

Rambotics2000

Stamgast
Wie-o-wie verkoopt zijn nine-o-nine? Bij voorkeur in mooie cosmetische staat met doos/handleiding/etc maar het gaat natuurlijk in eerste plaats om sound & sequencer dus ik kan niet al te kritissch zijn...

Volgens de handleiding van de EG-101 (heb ik onlangs overgenomen voor een zacht prijsje maar begint weer discussie te ontstaan over waar die herriemaker neer te zetten, wel of niet in de gemeenschappelijke ruimte) zitten daar de volgende drum sets in:

TR-909
TR-808 & Electronic
CR-78 & TR-606
Brush set
Bush set
House set
Techno set 1, 2, 3
HipHop set

En die EG-101 is toch echt veel voordeliger aan te schaffen dan die TR-909 :D

Die EG 101 werkt zeker met samples? Dan is het mischien overtuigend voor jou maar ik durf te wedden dat een echte beter klinkt.

Die EG 101 werkt zeker met samples? Dan is het mischien overtuigend voor jou maar ik durf te wedden dat een echte beter klinkt.
En meer groeft.

Jullie hebben absoluut gelijk, geef ik grif toe.

Of het aan die smaples ligt weet ik niet, maar ik krijg steevast barstende koppijn van dat ding. Waar ik curieus geen last van heb wanneer ik de Micron gebruik.

Je kunt overigens je eigen drumgeluiden samplen en opslaan in die EG-101, in ofwel 31,25kHz (max 32 seconden) ofwel 7,81kHz (max 130 seconden), in mono dan wel stereo. En daar een paar effecten op los laten (pitch shift, time stretch, rind modulatie en het filter).

Je probeert een ding waar je koppijn van krijgt te verkopen aan iemand die een 909 zoekt? 8o)

Maar ik probeer hem helemaal niet te verkopen hoor Ik heb hem juist gekocht voor de gemeenschappelijke ruimte hier (een groot pand met 38 hat-eenheden met op dit moment 38 guys).

Elke keer dat er reactie is hoop ik dat er iemand zijn 909 wegdoet, maar helaas so far. Eind vorig jaar zijn er een paar verkocht via SF maar toen was ik er net niet naar op zoek.

Tsja, ik had Pepertje ook al ge-pb-ed dat je geen Opel Kadettt aanbiedt als iemand een BMW zoekt/vraagt. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Het gaat mij natuurlijk ook/vooral om de sappige sequencer, die heb je zeker niet in een EG-101.

Dat statische samples niet te vergelijken zijn met een (deels) analoge sound-engine zou iedereen op dit forum toch wel weten? Ik heb al zat ROM-plers waar zo'n drumset in zit... en dito soundsets voor in de samplers.

Rambotics,

Zal als goedmakertje voor de ontstane misverstanden voor je uitkijken naar een gaaf exemplaar van die TR-909, o.k.?

Status
Please reply by conversation.
Back