SP1200, probleem met sample-input

dat gedoe met die kabels inderdaad. Al is het wellicht netter kabels te modden dan de SP...

Je hoeft niks te modden, gewoon stereo plug daarvan de ring verbinden via mono kabel met andere kant mono plug de tip, stereo kant duw je in je SP (filtered out) en klaar ben je, even manual lezen daar staat het precies in.

zit daar een "nest"

komt door de zure regen...........

in castricum wonen alleen maar synth ontwerpers en reparateurs.
is knap onhandig als je fiets stuk is..

:D
:peukie::koffie:

alsie stuk is kan je ook samples vanaf je mac/pc naar de sp1200 sturen.
zo gebruik ik hem ook, ik weet niet eens of die input van mij wel goed is, nooit gebruikt.

Maar dan mis je de helft van de pret, het is niet enkel DA maar ook AD die de sp als de sp laat klinken...

come to think of it... ik heb het wel eens vergeleken.
paar samples met de sp opgenomen (beats, horns, bass) en dezelfde samples ernaast gezet vanaf mijn mac.
ik hoorde 0,0 verschil.

Ik heb dezelfde storing niet uit een SP12 kunnen krijgen, maar hij sampelde wel goed.
Ik heb me rotgezocht in dat ding, het input signaal wordt op een bijzondere manier terug gevoerd naar de main output, combinatie van AD en DAC... GRRR

Apparaat werkte verder dus goed na de wereld aan herstel van rot soldeerwerk..
Daarvoor was het apparaat compleet dood.

Kijk deze video's die ik er van maakte.

Er is echt veeeel verschil, vooral dynamisch is het anders.
Klankmatig is er geen echt top-hoog, maar wel mooi SP12 hoogfantasie.
Het anti Aliasing filter met 8 op-amp lijnen veranderd het geluid totaal.
Na samplen is het vetter, harder en LEKKERDER dan het origineel.
Er wordt charme toegevoegd, zo zie ik dat.

Dat je het niet hoort zegt vooral veel over je monitorspeakers.

come to think of it... ik heb het wel eens vergeleken.
paar samples met de sp opgenomen (beats, horns, bass) en dezelfde samples ernaast gezet vanaf mijn mac.
ik hoorde 0,0 verschil.

Zit er echt verschil tussen direct samplen op je sp of via alchemy? waarom want je 'sampled' toch inprincipe allebei via je sp1200, dus komt het sp1200 'sausje' erover?

Zit er echt verschil tussen direct samplen op je sp of via alchemy? waarom want je 'sampled' toch inprincipe allebei via je sp1200, dus komt het sp1200 'sausje' erover?

Ja! Alchemy pompt OF samples over en weer. Of hij sampled zelf en pompt die dan naar de SP. Dan sla je het hele ad en op-amp stuk van de sp over en gebruik je de AD van je MAC.

alsie stuk is kan je ook samples vanaf je mac/pc naar de sp1200 sturen.
zo gebruik ik hem ook, ik weet niet eens of die input van mij wel goed is, nooit gebruikt.

YouTube- E-mu SP1200 and Alchemy (Mac OS9)

Het gaat hier zo soepel omdat de lengte van de sample die onder die knop zat gelijk is aan die omgedraaid is. Maar wil je een sample naar een lege sp1200 sturen dan gebruikt ie de maximale 2,5 seconden en moet je de sample truncaten.

Althans zo heb ik dat ervaren en ik vond het erg omslachtig. Floppies rulen wat dat betreft nog bij mij.

Back