Real instruments....

mighty theo2

Ingeburgerd
Was vanavond bij een optreden van Angela Groothuizen met haar tour "Label". Er waren drie muzikanten: drum, bas/gitaar en toetsen. Nooit geweten dat een theater voorstelling zo goed kon zijn!

Anyway, de toestenist had een echte oude Hammond (A100?) met Leslie, Fender Rhodes en een akoustische piano voor de begeleiding en dat was griezelig puur qua sound. Back to the essence of music. Echt genieten...

Kennelijk zijn de "oude" electro-mechanische instrumenten toch superieur?

Is dit de hamvraag van het topic? Lijkt me een niet zo al te best idee vermits in verschillende topics al ruim werd gediscusieerd over oud v nieuw. Op zich geen probleem, maar ieder heeft zijn eigen waarheid.

keuze tussen "directheid van geluid" en gewicht /hanteerbaarheid.
open deur

Ook dat is weer smaak.

Op de acoustische piano na is een goeie synth 1000 tot 5000 maal beter dan oude orgels en e-piano's (voor mij ;))

Ik laat me ook niet vangen aan het goed klinken, ligt aan de effecten en PA, acoustiek etc, niet aan die grafbakken 8o)

Ook dat is weer smaak.

Op de acoustische piano na is een goeie synth 1000 tot 5000 maal beter dan oude orgels en e-piano's (voor mij ;))

Ik laat me ook niet vangen aan het goed klinken, ligt aan de effecten en PA, acoustiek etc, niet aan die grafbakken 8o)
nou een b3 is toch niet te versmaden.
en het verschil tussen een solina en een riha hoort zelfs een doof iemand .

B3 is het ergste van allemaal, helemaal niks :r
Heb zelf ook zo'n E310 staan maar om nu te zeggen wooaaaw, nee, de strings zijn leuk en de sustains, staat niet in de weg

Maar discuteren heeft geen zin, als ik een b3 tegenkom op de rommelmarkt krijg jij het eerste telefoontje :mega: ik wil dat toch niet in huis

krijg hem ook niet de trap op , hou me maar bij m'n cx3

Back