Mezelf introduceren

Mezelf introduceren

• Vijf

Stemmen: 2 28,6%
  • Zes

Stemmen: 1 14,3%
  • Zeven

Stemmen: 1 14,3%
  • Acht

Stemmen: 3 42,9%
  • Negen

Stemmen: 0 0,0%
  • Tien

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    7

Syntheklaas

Stamgast
Hallo Synthfreaks,

Klik meteen op bijlage voor begeleiding van introductie.
Een soort stereo-bas, met in de linkerspeaker Doepfer A111 en A101-2 Lowpass Gate en rechterspeaker Neptune 1.

Ik ben de Sint, dus kennen jullie me eigenlijk al.
Eindelijk kom ik s aan toe me te registreren [o, wat is t toch een heel werk].
Ik kom hier af en toe wel kijken, al zo'n 7 jaar, dacht ik. In t begin had je ook synthforum.com , maar die kan ik niet meer vinden.
Ik vind deze site goed en heel interessant. Was er een paar jaar niet op geweest wegens ziekte en druk zijn.

Ik doe bijna alleen maar analoog.
Zo'n 10 jaren geleden kocht ik mijn eerste analoge synth, een Neptune. Was er heel blij mee en trots op. Daarna zocht ik naar Neptune-verhalen op internet en kwam terecht bij verschillende forums zoals deze fijne Synthforum.nl.
Maar alleen waren er en paar negatieve verhalen erbij over de Neptune, die mijn enthousiasme verminderde.
En ook ging later Doepfer aanschaffe om de frustratie te compenseren. Toen ging ik weer daarna een keertje zoeken op internet naar Doepfer-verhalen. En ook hier weer waren er negatieve berichten over Doepfer.
Ik hoor altijd de negatieve verhalen pas, als ik iets al gekocht heb.
Da's nie eerlijk ....

Maar goed, ik weet nu wel voor mezelf dat ik de geluiden van m'n synths leuk en prettig vind en ik kan er muziek mee maken, en ze maken indruk op me, klaar.
Daarom wil ik ook graag mijn unieke geluiden hier ten gehore brengen om te laten zien dat ze er ook mogen zijn.
Ik zal er echter niet vaak zijn; mijn excuses hiervoor.

Attachments

• Saw_A111+Neptune.mp3
    444,1 KB · Bekeken: 83
Welkom! Wat een verhaal :D

Ik kan de bijlage hier even niet luisteren, maar dat kan niet anders dan een vet analoog cadeautje zijn ;)

Hmm.. 5 = :r en 10 = :halleluja ?

Dan een matig 6je.. als 't andersom is dan een klein 9tje.

Vind 't niet super bijzonder namelijk..

:D maar je bent uiteraard meer dan welkom!!

Inderdaad, Flying Panther, t was een kadootje (vd Sint).
Tis toch wel interessant, hoor, zelfs voor een Serge-bezitter. Want er gebeurt iets opmerkelijks in dit geluid uit een experiment, waarbij er zoveel mogelijk is gematcht.

Met Windows Media Player kun je makkelijk de afzonderlijke kanalen beluisteren.
Als je alleen rechterkanaal beluistert, hoor je Neptune 1, die weggedrukt en doffer klinkt dan Doepfer.
Als je alleen t linkerkanaal beluistert, hoor je Doepfer, die open en levendiger en natter klinkt.

En zie!, bij het horen van beide kanalen tegelijk, hoor je een immens brede en vette basklank vol van emotie, die de Minimoog en de TB 303 wel even een aardbeving laat meemaken.

Laatst gewijzigd:
Back