Alle vsti in 1 sample player ??

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Nu zag ik onlangs een filmpie dat East West een sample player heeft voor al haar QL vsti's :luv:

Dat lijkt me erg makkelijk en vooral overzichtelijk enzo...

Is er nu ook een dergelijk iets (tool,software,progje) dat de mogelijkheid geeft om al je vsti's in een player te stoppen met een eigen egine ? En wat tweak mogelijkheden heeft ?

Ik zelf heb er nu bijvoorbeeld zo'n 9 vsti's. En dat zou erg overzichtelijk kunnen zijn... ipv allemaal verschillende lay outs enz.

KVR niet zoiets ? Er is zoveel te vinden op die site dat er een dikke kans is dat het al lang bestaat...

Dan is het toch niet meer leuk. Het is leuk als je VST's een beetje kunt herkennen door layout/skins.
Ook heeft iedere VST zo zijn eigen functies/mogelijkheden.

Ableton Live geeft al je VST's dezelfde interface van sliders... En daarnaast kan je je VST ook met hun eigen interface editten..

Ik heb de KORE-2 hiervoor speciaal aangekocht.
Deze groepeert de geluiden van een groot deel van hun topsynths zoals absynth, fm7, kontakt,....
In mijn kore-2 library zitten 8740 klanken, gesorteerd volgens type.

Voordeel is ook dat je sommige geluiden vanuit de Kore-2 dan meteen kan gaan tweaken via x-y pads.

Wil je verder gaan , dan open je vanuit Kore-2 meteen de bewuste vst om de klank volledig te bewerken.

Tja, wat een goede vraag. Waarom ziet een sportauto er niet gewoon net zo uit als een tractor? Beiden hebben ze motors, beiden een gaspedaal, een rem, en wielen!

Een tractor met de rij-eigenschappen van een sportauto lijkt me best eng eigenlijk :D

Maar idd heeft niet iedere plugin dezelfde opbouw. Bij bijvoorbeeld EastWest kan dat wel (ongeveer) omdat het allemaal op samples gebaseerde pakketten zijn. Bij KORE geldt ongeveer hetzelfde en ook daar zijn maar een beperkt aantal parameters te editten.

Voor de rest zijn er veel plugins die totaal anders van opzet zijn en daarom dus een andere layout hebben (er zijn nu eenmaal andere parameters en andere 'volgorden' in het signaalpad aanwezig).

Of bedoelde je echt het uiterlijk van de knopjes en sliders enzo? Kan me voorstellen dat het wat rustiger voor je ogen is als niet alles verschillend is (sommige plugins zijn wel erg schreeuwerig). Maar over het algemene stoort het me niet, zo krijgt een plugin naast een uniek geluid nog een stukje extra karakter. Tenslotte worden bij hardware synthesizers ook niet allemaal dezelfde knopjes gebruikt.

bij Kore 2 kan je extra parameters toevoegen aan je kore setup.
ik vind het heel fijn.... als ik een midi sample (of hoe heet zoiets) heb... iig een geluid uit een synth.... dan kan ik die passend mapen aan mn sound in Kore. Het gaat heel snel en makkelijk.
Als ik het geluid wil aanpassen, dan klik ik 2 x en ga ik direct naar de desbetreffende synth
als ik een geluid wil tweaken dat niet direct in de kore setup wordt aangegeven kan ik die handmatig connecten.

Dat lijkt me erg makkelijk en vooral overzichtelijk enzo...

Hoe vaker je ze gebruikt, hoe meer je ermee vertrouwd zal geraken. Geef het even wat tijd en je zal blij zijn dat ze niet allemaal dezelfde layout hebben.

Back