Simmons SDS8 service manual

RenePeters

Fletcher-Munson
Vraagje, wie zou me kunnen helpen met service manual of de schema's van een Simmons SDS8 module?
Operating manual heb ik gevonden.....

Bedankt, René Peters

Ik heb helaas niet de service manual van de sds8.
Maar wel de schema's van de SDS800.
En volgens mij zijn die twee simmons modules redelijk identiek.
Dus misschien heb je wat aan die schema's?

Dank je voor je reactie!
Van de SDS800 heb ik ook gevonden, maar die is toch behoorlijk anders dan de SDS8. ;{
De soundchip in de SDS800 = CEM3394 en de SDS8 = CEM 3372.
Triggergedeelte andere opzet en dan zitten er bij de SDS8 nog een aantal IC (4016) die schakelen tussen preset en user.

Jammer, maar toch bedankt.....

René

Ah jammer inderdaad.
Ik heb iig weer wat bijgeleerd.
Thanx

Als ik hem later alsnog tegenkom post ik hem hier meteen voor je.
Mocht jij hem tegenkomen..dan ben ik uiteraard ook geinteresseerd ;)

bij de SDS8 nog een aantal IC (4016) die schakelen tussen preset en user.

Zit het probleem daar René ?
Heb al vaker gelezen dat de 4000 cmos serie van voor 1987 zeer onbetrouwbaar is, je kan er vanuitgaan dat ze na 15jaar grote kans hebben om te falen.

Ik heb iets gevonden, heel onduidelijk, ook maar half... maar het heeft me wel geholpen. (als het goed is zit de pdf als bijlage er bij dit bericht)
Ik denk dat de SDS een opdonder heeft gehad, spannings piekje??
Voor mij een raadsel want ik heb hem zo gekocht.
Na een avondje stoeien met het apparaat ben ik er achter gekomen dat er meerdere ic's defect zijn.
Er zijn een aantal 4016 en CEM3372's defect.
Deze heb ik inmiddels besteld bij conrad en chipforbrains (ebay).

Het leuke is wel dat ik met de ic's die in orde zijn, twee kanalen aan de praat heb.

Niet te geloven, maar de voegen trillen uit m'n huis!
Wat een apparaat!

Bedankt voor jullie reacties!

René Peters
www.fletcher-munson.com

Attachments

• SDS8 Schematic.pdf
    431,6 KB · Bekeken: 154
Ik denk dat de SDS een opdonder heeft gehad, spannings piekje??
Voor mij een raadsel want ik heb hem zo gekocht.
Na een avondje stoeien met het apparaat ben ik er achter gekomen dat er meerdere ic's defect zijn.
Er zijn een aantal 4016 en CEM3372's defect.

Aangenomen dat er gewoon een gestabiliseerde voeding in zit dan is een spanningspiek niet de meest waarschijnlijke oorzaak. Die heeft dan geen invoed op alles achter de stabilisatie (tenzij hij erg groot was, maar dan is de voeding ook om zeep). Mogelijk kan een ander defect in de voeding wel het een en ander veroorzaakt hebben.

Wat wel kan is dat ze dingen aan de SDS gehangen hebben die niet helemaal lekker waren en het via de uitgangen of ingangen gebeurd is.

Ik raad je wel aan de voeding in ieder geval nog even goed te checken voordat je er nieuwe CEMs in prikt. Als dat de oorzaak van de defecte chips is verlies je er misschien zo nog een paar.

Als het overigens een echte 4016 is (dus unbuffered CMOS van het oude stempel) dan kunnen die ook "zomaar" stuk gaan, gewoon van ouderdom.
Ik weet zelf niet of CEM3372's dat probleem ook hebben.

Klopt, er zitten twee stuks spanningstabilisatoren achter en het lijkt er op dat deze al vervangen zijn door nieuwe. volgens mij zit er wel een juiste, maar niet de originele ringkern trafo in.
Zo te zien zijn er al wat pogingen gedaan om hem aan de praat te krijgen.
Maar gelukkig wel door iemand de kan solderen, de print ziet er nog puntgaaf uit.

Gr, René

Als die stabilisatoren en de trafo al vervangen zijn heeft hij misschien inderdaad een flinkje opdonder gehad. 110V exemplaar dat een keer op 220V is aangesloten geweest misschien en daarna een 220V trafo gekregen heeft?

Dit zou best het geval kunnen zijn. Ik wacht even tot mijn IC'tjes binnen zijn en zal even een berichtje plaatsen als het weer werkt.
Misschien dat ik dan nog wat info heb waar een ander iets mee kan.

maar ben toch nog steeds op zoek naar de schema's van SDS8.... ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen.
Ik zelf heb wel een hele berg service manuals van analoge synthesizers, studio-recorders, vocoders, etc. dus, als je iets zoekt, stuur gerust een berichtje.

van dit zooitje in ieder geval:
http://www.fletcher-munson.com/index 2 News.htm

René Peters

Update.....

de CEM3372's zijn vervangen en de SDS rammelt weer als een nieuwe!...:okdan:

Blijft de vraag open staan voor de service manual.....:halleluja

Groet, René

SDS8

SDS8

Hi Guys

I hope it's not too late to ask you for a help with my SDS8
Only on a channel of a snare I have a problem with decay and bend regulation.
In Factory setting everything is fine but when I switch to Var user setting there is a decay time remaining very long as if fully open pot is there.
I checked the pot and it seems to be fine (resitance changes the same way like the other ones).

Please, advise cause without the chaning the parameters like the bend and decay the snare is only useful in factory state.

Btw, is there any master reset procedure like in SDS-9?
BEst
Galaxy Hunter

Update.....

de CEM3372's zijn vervangen en de SDS rammelt weer als een nieuwe!...:okdan:

Blijft de vraag open staan voor de service manual.....:halleluja

Groet, René

Back