Depeche Mode liefhebbers?

de enige echte 'dip' vond ik Exciter.

Exciter vind ik ook de minste tezamen met Sounds of the universe.

ALhoewel ik Exciter wel een prima "werk-cd'tje" vind... (als achtergrondmuziek tijdens kantooruren)

Maar de 101 periode vind ik absoluut de sterkste van de band.

Things you said, blasphemous rumours, nothing, black celebration, everything counts, stripped :halleluja

Stripped is inderdaad super. Een andere favoriet is Never Let Me Down Again.

Eigenlijk ben ik pas het laatste jaar naar het oudere werk van Depeche Mode gaan luisteren (ben ooit ingestapt bij Violator en kende alleen de latere albums), en er zitten inderdaad een hoop juweeltjes tussen.

Ik ben maar vaag bekend met het werk van DM, ken eigenlijk alleen de bekende hits... wat is een goede plaat voor een newbie om mee te beginnen?

Ik ben een groot DM fan. Ik zou zeggen, koop Violator, Songs of Faith & Devotion en Black Celebration. 101 is te gek ook. Als je de modernere albums wilt proberen: Sounds of the Universe en Playing the Angel vind ik beide erg goed.

Ik ben maar vaag bekend met het werk van DM, ken eigenlijk alleen de bekende hits... wat is een goede plaat voor een newbie om mee te beginnen?

B000IFQLLY.jpg

Een uitstekend begin, een hoop van deze platen zul je niet of nauwelijks kennen waarschijnlijk, echt een goed overzicht van de muziek die ze de afgelopen 30(!) jaar hebben gemaakt.

Daarna zou ik kiezen voor de mix Black Celebration (oude werk), Violator (afsluiting oud werk), Songs of Faith & Devotion (de nieuwe weg) en Sounds of the Universe (de huidige stand van zaken).

Of je luistert gewoon alles op een site als Grooveshark.net

Laatst gewijzigd:
Hier nog een fan van het eerste uur...1984! Ik hoorde als jochie People are People op de radio en was verkocht...

En hoewel het nieuwe werk ook best ok is, blijft toch vooral de periode 1984-1990 mijn favoriet, met Violator als hoogtepunt. Maar ook bijv. Some Great Reward en Black Celebration blijven natuurlijk klassiekers.

De laatste cd Sounds of the Universe viel me ook een beetje tegen, ondanks het gebruik van veel analoge synths. Playing the Angel vind ik daarentegen hun beste cd van de laatste 20 jaar.

De plaat daarvoor (Exciter) was ook minder dus wie weet komt er nu weer een betere aan?...;)

Het eerste uur van Depeche Mode was toch echt al een paar jaartjes eerder, hoor: 1981.
Voordat Some Great Reward met People Are People daarop uitkwam, hadden ze al drie zeer prettige albums gemaakt.

Haha, je hebt gelijk! 'Tweede uur' dan...

Maar People are People was hun eerste hit in Nederland (en gelijk ook een van hun laatste)...;)

Trouwens, ze werden pas echt goed in 1983 met Construction Time Again...

Laatst gewijzigd:
Grijsgedraaid vroeger!
Zeker een inspiratiebron geweest destijds. Nu heb ik alleen nog maar tijd voor mijn eigen producties!

HPlaying the Angel vind ik daarentegen hun beste cd van de laatste 20 jaar.

Lilian vind ik zo'n ontzettend goeie plaat he.. echt super...

De remix is ook zeer goed te pruimen:

Verder vind ik nothing's impossible erg goed... (en uiteraard de anderen zoals a pain that im used to, john the revelator, suffer wel, sinner in me, precious)

Ik vind overigens de concert DVD "Touring the Angel" hun beste concert DVD... nog beter dan I'm Devotional en one night in paris.

Ja, die DVD heb ik ook en zet ik regelmatig op (vooral bij opruimwerkzaamheden erg prettig). Ik heb wel een mooie uitvoering met 3 schijfjes, 1 met het concert, 1 met wat bonustracks en achter de schermen spul en 1 CD met een aantal nummers van het concert erop.

Ik hoop dat er ook een DVD van de Tour of the Universe komt, maar dat zal haast wel.

Mijn favo albums zijn: music for the masses, 101, Violator en black celebration.
Playing the angel vond ik ook erg goed te pruimen overigens.

Idem hier!!!

DM is mijn all-time favoriete band, al zo lang als ik me kan herinneren!

Lievelingstracks: "Behind the wheel" en "Never let me dwon again"

Sounds of the universe vind ik met momenten wel wat makjes, maar in zijn gheel zeker geen slecht album.

Ben ze tijdens deze tour 3x gaan kijken :-)

Mijn all-time favoriete band is toch Tears for Fears denk ik, ik zou alleen willen dat ze net zo productief waren als Depeche Mode en net zo vaak op tour gingen :(

kan iemand mij uitleggen waarom ik Front 242 wel vet vindt en Depeche Mode niet?

ik bedoel het is allebei electronisch :?

kan iemand mij uitleggen waarom ik Front 242 wel vet vindt en Depeche Mode niet?

ik bedoel het is allebei electronisch :?

Tja mijn eierwekker is ook elektronisch. Vind ik ook geen reet aan.

Behoorlijk verschil hoor...
Front 242 is echt electronica.... neigt voor mijn gevoel richting EBM...
Depeche Mode vind ik eerder pop muziek (don't shoot) met electronische ondersteuning.

Daarnaast druipt bij DM het melancholische er vanaf.... (mja ok, niet bij alle nummers)... Sommige DM haters noemen het dan ook "Depressed Mode".

Ach... er zijn ook veel mensen die Mesh met Depeche Mode vergelijken... (mja ok, daar kan ik nog wel mee leven... Dave Gahan is zelf ook een Mesh liefhebber)

enjoy the silence is 1 van mijn favoriete nummers,

misschien wel omdat ik altijd weinig te vertellen heb....:D

(wat voor mode is een depeche mode eigenlijk??)

Back