Monitor boxen op (wat voor) verhoging?

barn

Detroit nerd
Hey,

Ik ben mijn studio weer aan het opbouwen en nu wil ik mijn monitor boxen achter mijn mixer plaatsen op een bureau. Alleen wil ik de boxen iets verhogen om wat meer ruimte te creëren, zodat ze niet 'tegen' mijn mengtafel aan ademen...

Maar wat is nou een goed ophogingsmiddel? Hout? Lood? Rubber?

Iemand suggesties?

het is heel goed om je speakers naar achter te zetten, dat scheelt flink wat reflecties van het faderoppervlak van je mixer. alles wat lomp zwaar is, en dus geen trillingen doorgeeft, is ok. het simpelst is denk ik betonblokken opstapelen (denk 'jenga'), het mooist is statieven kopen. daar tussenin zitten honderden oplossingen...

de meeste statieven bestaan uit holle buizen die je opvult met zand of loodballetjes (leadshot). ik heb de statieven op spikes staan, en het geheel op een 40x40 betontegel.

wat voor speakers heb je?

Zien er mooi uit, maar 75 euro per stuk is wel veel geld!

Ik gebruik een setje tweedehands speakerstands van Vogel's om ze op de goede hoogte te zetten (geen idee welk type). Daar zou je eventueel nog zo'n foamding tussen kunnen doen voor de loskoppeling van speaker en stand.

Zie ook de (oude) foto.

Attachments

• studio4.JPG
    studio4.JPG
    83,3 KB · Bekeken: 122
speakerstandaards , met op het plateautje marmertegels en daarop muismatje en dan de speakers. doet het voor mij

MDF :-)

Bij ons bij de fixet zagen ze het gratis. Ideaal :-)

Ik was net ook bezig met alles weer terug zetten. Voordeel van MDF is dat je alles op eigen maat kunt maken zoals jij het wilt :-)

En alles precies op maat ;-)

Zal zo wel een foto posten

Ik heb bij het tuincentrum 2 x een betonnen patioblok gekocht ( 3.50 p.st.) onderzijde voorzien van krasvilt, en de bovenzijde van twee zwarte rubber muismatjes ( op maat geknipt) werkt prima

(staan 2x Yamaha MSP 5 op )

Ja ik had voor me andere pc, moest iets precies op hoogte hebben.

Ik naar de intratuin gegaan. 2 van die glimmend zilvere bloempotten gehaald. Vierkant ;-)> Op de kop gezet en staan me krks op haha ;-)

Maargoed MDF is goedkoper :P

Zien er mooi uit, maar 75 euro per stuk is wel veel geld!

Ik gebruik een setje tweedehands speakerstands van Vogel's om ze op de goede hoogte te zetten (geen idee welk type). Daar zou je eventueel nog zo'n foamding tussen kunnen doen voor de loskoppeling van speaker en stand.

Zie ook de (oude) foto.

Die stands zien er uit zoals ik het bedoelde...heb niet een eindeloos diep bureau... dus ze staan 'vlak' achter mijn mengtafel... dus moeten wel wat hoogte krijgen.

De andere oplossingen lijken mij te laag...

Alvast dank voor de tips...

En iemand vroeg nog welke monitors ik had... Ehm... Alesis MKI active? Heten ze zo? Zijn al zeker 5-6 jaar oud ofzo, en nog nooit echt gebruikt.

Die stands zien er uit zoals ik het bedoelde...heb niet een eindeloos diep bureau... dus ze staan 'vlak' achter mijn mengtafel... dus moeten wel wat hoogte krijgen.

De andere oplossingen lijken mij te laag...

Alvast dank voor de tips...

En iemand vroeg nog welke monitors ik had... Ehm... Alesis MKI active? Heten ze zo? Zijn al zeker 5-6 jaar oud ofzo, en nog nooit echt gebruikt.

Oe, die heb ik ook nog ooit gehad. Gingen zo hard in het laag dat soms alles op mijn werkdesk ging meetrillen. Ik heb dat toen opgelost met de goeiekope isopads van musicstore, en dat scheelde toch wel! Aanrader dus... Ophogen doe ik gewoon met 4E 19" racks.

Nooit eerder gezien, maar dit lijkt me wel wat! Heb je ze zelf ook in gebruik?

Ja, prima dingen. Daarvoor van die Auralex Mopads, dat vond ik minder goed werken (maar beter dan niks, natuurlijk).

Koop 2 bloempotten bij de intratuin. Ik heb van die zilver/chrome . Staat precies op oorhoogte :-)

Back