Net gemeist ... rariteit van Korg

1 korg 800dv kom je ook een heel eind mee. misschien zijn we wat verwend?

We leven in een vrije markteconomie. Als een zeldzaam exemplaar gekocht wordt voor een bepaalde prijs, dan is het dat blijkbaar waard voor die persoon. Heeft weinig zin om daar vanaf de zijlijn over te gaan mekkeren.

Alles naar z'n waarde. Ik ben trouwens ook héél blij met m'n Casiootjes. Die liggen tussen 3 en 50 euro.

Groet, Wouter (muziekjongen en een klein beetje verzamelaar ineen... schijnt ook te kunnen :engel:

verwend, ik weet t niet, wel als je overdreven veel gear hebt misschien?
ik bedoel met een gewone setup van een paar synths kun je al muziek maken...

verwend, ik weet t niet, wel als je overdreven veel gear hebt misschien?
ik bedoel met een gewone setup van een paar synths kun je al muziek maken...

Tsja.....er zijn ook gasten die 4 auto's hebben en / of 6 gitaren, terwijl ze er maar in 1 tegelijk kunnen rijden of op 1 tegelijk kunnen spelen. En dan kun je nog niet eens rijden en spelen tegelijk.

Ik denk dat met name vintage apparatuur interessant is voor verzamelaars. Het verzamelen van synths die je bij wijze van spreken nog zo in de winkel kunt kopen heeft niet zo veel zin :eureka:

ja maar verzamelen en handelen zijn 2 verschillende dingen heh...

er zijn gewoon ECHTE muziekliefhebbers hier en overal die oprecht muziek maken met synths en gear waar ze misschien wel maanden voor gespaard hebben, en die willen voor niet veel geld toch creatief bezig zijn en misschien 1 leuke oude bak kopen met liefde voor muziek...
maar dan zijn er van die flapdrollen die totaal geen muziek maken maar gewoon 24/7 alles afstruinen om iets te kopen en later weer met winst te verkopen puur om het geld, die maken de hele 2e hands markt van bepaalde gear kapot voor de ECHTE liefhebber die er WEL wat mee doet...

Echt, zowat elk topic waar je op reageert maak je dezelfde denkfout.....

Wat is er mis aan het verzamelen van wat dan ook, het betalen van welke prijs dan ook en het in bezit hebben van wat dan ook?

Wat maakt jouw doel "beter" dan het doel van een ander?

grtzles Bruce

Dat is waar, maar het is niet dat er geen alternatieven zijn. Zoals eerder vermeld werd is er keuze genoeg toch:)

oja op synth gebied is er heel veel keuze in elk geval :)

als iedereen netjes zou omgaan met spulletjes, zou je een soort bibliotheel/uitleencentrum voor muziekinstrumenten kunnen oprichten.
helaas.
anderszijds groei je ook in een instrument: de ene basgitaar is de ander niet, ze spelen anders, voelen anders . en zo is het ook met synth's.
ik vind het ook jammer dat iemand een minimoog thuis heeft staan en niet weet hoe in de verste verte je een synthesizer bedient. maar iedereen mag zelf weten wat hij met z'n geld/ energie doet. dus wie ben ik om te zeggen dat ik er meer recht op heb?

ja iedereen heeft alle recht hoor,
maar iets (heel duurs) kopen en er dan niets mee doen is toch sowieso vaag of ligt dat aan mij? :?

Dat ligt aan jou, je bekijkt het alleen vanuit jouw beleving. Iemand anders vind het net zo erg dat jij een mooi apparaat gebruikt en beschadigt......Dus uiteindelijk is het beter als je jezelf er niet telkens zoi druk over maakt....

ja iedereen heeft alle recht hoor,
maar iets (heel duurs) kopen en er dan niets mee doen is toch sowieso vaag of ligt dat aan mij? :?
denk dat 90% of meer van alle apparatuur niet echt "doorleefd " gebruikt wordt.
vaak koop ik iets en zitten de fabriekspresets nog erin, bv a6'en en effectapparatuur.

smelt KORG 770. wat een voorkomen.
1000 e wordt echt teveel maar ergens tussen de 500 en 700 why not?
en in NL afgelopen 3 jaar nog niet voorbij zien komen

Die bak inspireert gewoon enorm, en die inspiratie (erg persoonlijk natuurlijk) rechtvaardigd voor mij de (flinke) prijs die ervoor gevraagd.betaalt wordt.
Zo had ik een Studio Electronics SE-1, en hoewel een leuke bak met veel mogelijkheden, inspireerde die mij een stuk minder, oud analoog leeft toch meer, het is organischer inderdaad. Die kleine nuances waar je kippenvel van krijgt :)

Die bak inspireert gewoon enorm, en die inspiratie (erg persoonlijk natuurlijk) rechtvaardigd voor mij de (flinke) prijs die ervoor gevraagd.betaalt wordt.
Zo had ik een Studio Electronics SE-1, en hoewel een leuke bak met veel mogelijkheden, inspireerde die mij een stuk minder, oud analoog leeft toch meer, het is organischer inderdaad. Die kleine nuances waar je kippenvel van krijgt :)

Helemaal mee eens, ook al heeft nieuw analoog wat mij betreft evengoed z’n charme. En het mooie is: het wordt vanzelf oud, daar hoef je niets voor te doen!

Afgelopen weekend was ik weer eens aan het klooien met mijn Crumar Spirit, waar ik al heel lang niets mee had gedaan (sorry Bass :D). Over organisch gesproken….dat ding leeft bijna, zo lekker klinkt dat. Hij is nog wel goed getuned en zo, maar op de een of andere manier klinkt het gewoon minder strak dan nieuwe spullen, ik weet het niet goed anders te omschrijven.

Het gekke is dat bijvoorbeeld een Pro One zelfs nog wat ouder is, maar die klinkt nog wel steeds loeistrak. Zijn ook weer totaal verschillende machines gewoon!

Ja, Bass....maar let op het woordje "oud"....;)

Back