Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De eerste keer dat ik daar naar keek scheen het mij toe als een zeer apart instrument.
Tot ik een Z1 overnam en daar bleek het karakteristieke clavinet-geluid zeker zo goed zo niet beter uit te kunnen komen. Bovendien heb ik met de Z1 een klavier wat heerlijk speelt. Naar verluid afkomstig van Yamaha.
Oeps, nu ik even google bedenk ik me eerst dat die clavinet snaren in zich had. Oeps, oeps, voorbarige reactie mijnerzijds...
Ben me nu overigens wel aan het inlezen over hoe de trillingen van die snaren overgebracht worden. Temeer daar ik jaren geleden nu alweer eens met een vriend een software editor heb gebouwd voor ene Borstlap die met diverse materiaalgeluiden een compositie maakte en daarmee in zowel het Stedelijk als het Kröller-Muller Museum heeft gestaan.
Tot ik een Z1 overnam en daar bleek het karakteristieke clavinet-geluid zeker zo goed zo niet beter uit te kunnen komen.
Een Clavinet is rond de 1500 waard.
Zit in dezelfde hoek als de Rhodes, Wurlitzer, CP70 enz.
Deze is defect, best prijzig.
Heel vreemd ik zie Mini's alle kanten op zwabberen..soms 1500, dan weer 3200...en het volledige spectrum er tussen.