D6

De eerste keer dat ik daar naar keek scheen het mij toe als een zeer apart instrument.

Tot ik een Z1 overnam en daar bleek het karakteristieke clavinet-geluid zeker zo goed zo niet beter uit te kunnen komen. Bovendien heb ik met de Z1 een klavier wat heerlijk speelt. Naar verluid afkomstig van Yamaha.

De eerste keer dat ik daar naar keek scheen het mij toe als een zeer apart instrument.

Tot ik een Z1 overnam en daar bleek het karakteristieke clavinet-geluid zeker zo goed zo niet beter uit te kunnen komen. Bovendien heb ik met de Z1 een klavier wat heerlijk speelt. Naar verluid afkomstig van Yamaha.

Ieder zijn ding maar ik ben het er niet mee eens...

Tuurlijk is het origineel gaaf. Geef ik grif toe. Maar voor de klankmogelijkheden heb ik zo mijn twijfels bij dit specifieke origineel.

Het punt bij de Clavinet is dat je dmv speeltechniek de klank kan beinvloeden....zal bij de Z1 vast met aftertouch te regelen zijn maar uiteindelijk is voor mij de D6 koning.

Oeps, nu ik even google bedenk ik me eerst dat die clavinet snaren in zich had. Oeps, oeps, voorbarige reactie mijnerzijds...

Ben me nu overigens wel aan het inlezen over hoe de trillingen van die snaren overgebracht worden. Temeer daar ik jaren geleden nu alweer eens met een vriend een software editor heb gebouwd voor ene Borstlap die met diverse materiaalgeluiden een compositie maakte en daarmee in zowel het Stedelijk als het Kröller-Muller Museum heeft gestaan.

Oeps, nu ik even google bedenk ik me eerst dat die clavinet snaren in zich had. Oeps, oeps, voorbarige reactie mijnerzijds...

Ben me nu overigens wel aan het inlezen over hoe de trillingen van die snaren overgebracht worden. Temeer daar ik jaren geleden nu alweer eens met een vriend een software editor heb gebouwd voor ene Borstlap die met diverse materiaalgeluiden een compositie maakte en daarmee in zowel het Stedelijk als het Kröller-Muller Museum heeft gestaan.

De D6 is een meesterlijk mooi instrument en genre bepalend.

De Z1 is onder de kap een gave bak maar heeft ook iets saais en op een of andere manier bekoorde hij me niet...

Tot ik een Z1 overnam en daar bleek het karakteristieke clavinet-geluid zeker zo goed zo niet beter uit te kunnen komen.

Vertel het maar niet verder, dadelijk worden door deze info Z1's onbetaalbaar.

wel erg veel geld voor een opknappertje, of zijn de prijzen hiervan ook de lucht ingevlogen?

Een Clavinet is rond de 1500 waard.
Zit in dezelfde hoek als de Rhodes, Wurlitzer, CP70 enz.

Dan wel een mooie met poten deksel en niet afgeragd..(wat ze vaak wel zijn!)

EP service beurt geven (of van Saint Eric die vind ze ook leuk)..

:okdan:

Back