Mac vst directory

JapaneseFood

Ableton rocker
Nu heb ik pas geleden een mac book gekocht. Ik heb hier meteen een aantal vst's opgezet om te kijken hoe het werkte. Alleen nu wil ik toch wat meer structuur scheppen in mijn effecten en instrumenten. Ik weet dat het in windows gemakkelijk gaat door mappen aan te maken in je 'vst directory'

Dit wil ik dus ook doen bij mijn mac. Alleen waar kon ik mijn plugins op de harde schijf vinden? En dan zoek ik de 'system folder' omdat dit de makkelijkste manier van installeren is. Zoeken leverde niks op.

:doei:

vst: Library/Audio/Plug-Ins/VST
au: Library/Audio/Plug-Ins/Components
rtas: Library/Application Support/Digidesign/Plug-Ins

maar of dat in mappen onderverdelen werkt, is een tweede... ik zou het niet weten.

vst: Library/Audio/Plug-Ins/VST
au: Library/Audio/Plug-Ins/Components
rtas: Library/Application Support/Digidesign/Plug-Ins

maar of dat in mappen onderverdelen werkt, is een tweede... ik zou het niet weten.

Bedankt mensen, gevonden!. Raar dat hij de plugs niet vond in de zoek functie.

En mappen aan maken werkt dus kan nu alles netjes verwerken.

spotlight slaat automatisch bestanden in de Library over dacht ik

het gewone finder zoek-commando zou het moeten vinden.

Van VST's weet ik niet, maar de Audio Units onderverdelen in mappen zorgt althans niet dat ze in mappen in je DAW verschijnen, je krijgt automatisch mapjes (in logic tenminste) met de naam van de fabrikant.

edit: volgende directories zitten de plugs ook
vst: ~Library/Audio/Plug-Ins/VST
au: ~Library/Audio/Plug-Ins/Components
rtas: ~Library/Application Support/Digidesign/Plug-Ins

waar ~ staat voor naam van de user.
aangezien elke user op osx ook een eigen library heeft (en sommige plugins laten het installeren daarin toe als optie of standaard)

Daar was ik later achter gekomen dat ik ook nog een aparte user labeyrie had, en daar zet ie de bestandsmappen in.

Maar ik het werkt nu en na het verplaatsen vind hij zijn soundbanks nog dus dat is fijn.

Back