Studio One ziet de plugins niet

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Sinds een jaar of twee heb Studio One v.5. Artist. En nou werk ik eigenlijk voornamelijk met externe instrumenten en fx, toch wou ik wat meer met VST's gaan werken, en dan niet alleen de Native plugins van Studio1. Maar blijkbaar heeft mijn S1 erg veel moeite met het vinden/herkennen van 3rt party plugins.

- Ik hou mijn muziekcomputer offline, tenzij er iets moet worden gedownload.
- Ik zet de plugins op een andere schijf; dus níet op C:/program files/... en verder.
- In het overzicht van locations VST van S1 staat wel de goede locatie ingegeven, maar
- De browser van S1 laat niet de plugin zien, ook niet als ik naar de Plugin-manager ga.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe? Heb alles af gegoogled, maar echt niks kunnen vinden.

Graag reactie,
Groeten, Pjeut.

Via de instellingen kun je de VST-map opgeven. Zet dan ook een vinkje bij Scan at start-up (of zoiets). Start dan Studio One opnieuw op en dan moet het werken 👍

1716892147144.png

Had de Artist versie niet de vst beperking? Ik kan me vaag herinneren dat een vriend van me een extensie moest kopen om vst(i) te kunnen gebruiken.

Via de instellingen kun je de VST-map opgeven. Zet dan ook een vinkje bij Scan at start-up (of zoiets). Start dan Studio One opnieuw op en dan moet het werken 👍

Dat zou je zeggen van wel, maar dat gebeurt dus niet.

Maar eigenlijk heb ik een andere vraag. Als je een plugin installeert, welke directory moet je dan ingeven bij Locations? Want vaak zijn er diverse subdirs aangemaakt, en dan begin ik te twijfelen waar nou eigenlijk de plugin zelf staat. Waar moet je op letten als je zo'n locatie ingeeft?

Had de Artist versie niet de vst beperking? Ik kan me vaag herinneren dat een vriend van me een extensie moest kopen om vst(i) te kunnen gebruiken.

Nou, dat is niet wat ik uit de documentatie opmaak. Maar als dat wel zo is, vind ik dat nogal een tegenvaller. Er zijn gratis DAWs die moeiteloos met plugins omgaan, maar ik wilde voor een betaalde en goeie DAW gaan. Nou merk ik sowieso dat S1 meer bedoelt is voor rechtstreeks audio opnemen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Nou, dat is niet wat ik uit de documentatie opmaak. Maar als dat wel zo is, vind ik dat nogal een tegenvaller. Er zijn gratis DAWs die moeiteloos met plugins omgaan, maar ik wilde voor een betaalde en goeie DAW gaan. Nou merk ik sowieso dat S1 meer bedoelt is voor rechtstreeks audio opnemen.
Wat zijn jullie ervaringen?
ja klopt inderdaad artist 6.6. moet vst(i)'s wel gewoon doen. maar eerdere versies niet, kijk maar:
https://support.presonus.com/hc/en-...ne-How-do-I-add-a-3rd-party-VST-to-Studio-One
in deze link gaat het over vroegere versies maar ik weet niet wanneer (welke versie) dat is ingevoerd.

Vst3s staan standaard in C:\Program Files\Common Files\VST3 (windows; als je niet met windows werkt, sta je er alleen voor :D )
vst2 kan overal staan, zoek je harddisk op een naam van een vst2 die je zeker weet dat je die hebt met de extentie .dll erachter, bijv. Atlas.dll of beter *Atlas*.*
kijk of er op die locatie meer plugins staan en voeg de locatie in op de plek die bombario hierboven beschreef.

Ik vind S1 (ik heb pro) erg fijn om mee te werken en ik neem niet zo heel vaak audio meer op, ik vind het 1 van de beste en muzikant/producer-vriendelijke daws.
behoorlijk allround.

Back