Apple Mac book Pro icm. Logic

Stan112

Ingeburgerd
Hallo,

Binnenkort ben ik zeer waarschijnlijk een eigenaar van een Apple Mac book pro.
Nu is mijn vraag; in hoeverre draait logic hier lekker op? Mensen hier met ervaring? Dus wat betreft het laggen, vertraging etc.

Het betreft:

MACbook Pro 13-inch:
2.53GHz
4 GB geheugen
250-GB harde schijf
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor

Mvg,

Stan

Wat is Google?

Heb zelf ook gezocht uiteraard.
Maar het leek mij geen kwaad te kunnen om hier naar ervaringen te vragen.

Edit:

Zie op Mac forum veel met dezelfde vraag.
Blijkt prima te gaan.

Hier misschien mensen die het tegendeel ervaren?

gaat best ok. processor verdeling is er niet want je hebt er maar 2 en 1 wordt geloof ik gereserveerd voor systeem/Logic ofzo.

usb poorten kom je gauw tekort.

Binnenkort ben ik zeer waarschijnlijk een eigenaar van een Apple Mac book pro.
Nu is mijn vraag; in hoeverre draait logic hier lekker op?
Is het niet beter om eerst te vragen en dan pas te kopen?

Mensen hier met ervaring? Dus wat betreft het laggen, vertraging etc.
Voor elke computer heb je een low-latency geluidskaart nodig. Niet zozeer omdat bijv. Core Audio zo traag is, maar omdat je fatsoenlijke inputs en outputs nodig hebt in plaats van de miezelige koptelefoon-jack die standaard op alle computers zit.

250-GB harde schijf
Als zo iets wordt aangegeven moet je wel uitzoeken of het een 7200 rpm of 5400 rpm schijf is; langzamer (5400 dus) wil zeggen dat je minder audiotracks simultaan kan afspelen/opnemen omdat het resultaat nog naar de schijf moet.

Loop eens een Apple store binnen en ga daar eens een demo vragen van het ding. Tenminste, als je 'm daar wil kopen, anders is 't niet echt netjes.

Met alle computers is het de regel: koop het beste en het dikste wat je je kunt veroorloven dat nog net onder de idiotenprijzen zit. Je laptop gaat 2 jaar functioneel mee; als je iets probeert te kopen dat 5 jaar mee gaat betaal je gruwelijk veel meer zonder er voordeel van te hebben.

why in godsnaam een 13 inch.

is goed voor laptop
voor thuis werken hang je er degelijk scherm aan

I
Met alle computers is het de regel: koop het beste en het dikste wat je je kunt veroorloven dat nog net onder de idiotenprijzen zit..

of koophet laagste en prop er deftige hd en geheugen in 8~

Ga dan voor een iMac (basic 21.5 inch model). Dan ben je het zelfde kwijt (of nog minder) en dan heb je echt veel meer! (o.a 7200 rpm & 3.06GHz). Lijkt mij een beter alternatief. Maar als je portable wilt blijven, koop dan een mbp.

gaat best ok. processor verdeling is er niet want je hebt er maar 2 en 1 wordt geloof ik gereserveerd voor systeem/Logic ofzo.

Dat is NIET waar.. Alleen bij offline bouncen wordt er maar 1 core gebruikt. Bij het gebruiken van logic zelf worden beide cores gebruikt voor alle andere functies.

Ik maak zelf alles op m'n macbook pro. Alleen met de grote arrangementen heb ik soms problemen met CPU. maar dan kan ik altijd nog tracks freezen. de CPU is bij mij iig nog nooit de limiterende factor in mn muziek geweest.

Op gearslutz staan uitgebreide benchmarks met vergelijkingen van verschillende mac/logic systemen. Best leuk als je wilt weten wat je kan verwachten.

Ow, en bij mij draait logic prima op een oudere macbook met maar 2 gb. Zorg wel voor een goede interface, dat scheelt.

Jelle

Back