Kan goedkoop een Akai sampler kopen... doen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Op mijn werk staan 3 akai samplers.
De S950, de s1000(dacht ik) en de S1100...
Ik mag 1 van de 3 samplers kopen voor 60euro(Omdat ik er werk :okdan:)

Welke raden julie mij aan?
Welke is ook een beetje makkelijk met het instellen van keymaps en zo?(bij een 909kit bijvoorbeeld snare, d2 hi hat f#2, om maar wat te noemen)

Alvast bedankt!

Of de S950 of de S1100 (grote broer van de S1000). Wil je 12 bit/mono of 16 bit/stereo?

Heb het liefst Stereo en 16 bit uiteraard.
En zoveel mogelijk sampling ruimte...
Ik wil natuurlijk niet dat ik een 808/909 kit heb en dat ik alleen de bass snare clap hihat kan plaatsen.

Dan wordt het de S1100, lijkt me.

En zo uiteraard is het niet, hoor. De S950 is nog steeds zeer populair onder de HipHop producers.

type bits geheugen(max) sample-rate
----- ----- --------------- ------------
S900 12 750 kb 40 khz
S950 12 2,25 mb 48 khz
S1000 16 32 mb 44,1 khz

... zo meteen een opfrissing voor mezelf.
Waar is de tijd (mijmerend wegdromend).. maar ook wat een manueel geknoei en gedraai soms ! (en vechten om een iets langer sample erin te krijgen)

Een simpele vst-sampler (ook een computer) pakken meer sample-rate en oneindige sampletijd .... kostprijs 0 euro.

... maar ja, je krijgt hem voor bijna niets,. dus zou ik ze alle drie opkopen, al is het maar uit nostalgie.

Ik raad een sampler op de pc aan en een mixer..

Ik kan een Akai sampler kopen voor 60euro, En u raad me dood leuk een mixer aan en een software sampler?

Nee, dat spijt me zeer, maar een software sampler doe ik sowieso niet, de Akai samplers zijn cult, En een software sampler is niks voor me..

Eigenlijk niets....
Ik verhoog of verlaag wel de volumes van de tracks in Cool Edit, Maar meer niet.

Een mixertje is toch niet handig. Althans, niet voor de situatie nu, Als ik meer synths heb wel.
Ik pak 1 synth, daar multitrack ik mee....

Als ik er nog een synth bij gooi hoef ik alleen de kabel maar om te switchen van bijvoorbeeld mks-20 naar dx-7 en ik kan weer.

ga voor de 12 bits dude!!!!

anders verkoopjem hier weer voor ..bv begin met 100.- eu [belme meteen ...:D
12 bits en 2 sec+ geloofk in de s950 maken t een prima filter drum sampler

veel gebruikt toen !
8~
sommige vragen er 200a250 tegenwoordig voor
.geld isniet weg
slaat nergens op die prijs 100 is rdelijker :W

200a250?
Ik kan hem dus zo overnemen voor 60, Geld voor alle 3... niet in 1 koop, want hij had er al 2 belooft aan iemand(geen specififke modellen)

Zou voor de 1100 gaan. Als die scsi heeft :)

Dan nog externe scsi zooi vinden. Moet ik zelf ook nog doen..

Een MPC vind ik wel veel makkelijker met samples toe wijzen. Als je hem als module gebruikt.

S5000/6000 zijn vaak goed koop. Heb er zelf nooit mee gepruts.

Ik zou die 1100 kopen en als je hem niet meer wil dan doe je het toch weer weg. Z,n S950 meer gewild de laatste tijd.

Zou die S1100&S900 kopen. Kun je altijd een weer terug geven of ruilen.

Wordt nou eens verstandig man en hou je geld even vast. Jij hebt de ziekelijke neiging om alles wat goedkoop is meteen als een kip zonder kop te kopen. Alle drie die samplers zijn best leuk, maar ik zou ze niet willen hebben. Voor iets meer geld heb je een S5000 of
S6000 en op je pc kan je zoiets ook veel handiger doen.
Bewaar je centen nou eens, want volgens mij heb je ook nog een dure reparatie aan je Juno te betalen straks.
Bovendien heb je in jouw geval meer aan een mixer of een reverb, want die heb je m.i. hard nodig.

Idd een mixer is wel handig,zeker als je wat drum geluiden wilt mixen.

Maar dan verliest zijn muziek meteen zijn belangrijkste USP: de enorme en onregelmatige swing. Een heel nr. lang handmatig inspelen van drums ftw!

Wordt nou eens verstandig man en hou je geld even vast. Jij hebt de ziekelijke neiging om alles wat goedkoop is meteen als een kip zonder kop te kopen. Alle drie die samplers zijn best leuk, maar ik zou ze niet willen hebben. Voor iets meer geld heb je een S5000 of
S6000 en op je pc kan je zoiets ook veel handiger doen.
Bewaar je centen nou eens, want volgens mij heb je ook nog een dure reparatie aan je Juno te betalen straks.
Bovendien heb je in jouw geval meer aan een mixer of een reverb, want die heb je m.i. hard nodig.

Zo is dat. Als je toch 16 bits wil dan kun je beter voor een echt fatsoenlijke sampler gaan, of evengoed voor een nette pc met geluidskaart, dan heb je meteen wat betere opties voor sequencing. Zo'n onzin om een hardware sampler te nemen als een goede geluidskaart op je pc hetzelfde + een heleboel meer kan. Hardware samplers zijn niet voor niets zo goedkoop, zelfs de grootste hardware liefhebbers hebben door dat het gros aan samplers gewoon overbodige apparaten zijn geworden.

Ik pak 1 synth, daar multitrack ik mee....

En hoe doe je dat nu? Met Hardware? Of stiekem ook met je computer? Als je dat nu op je computer doet, waarom dan niet ook meteen samplen op je computer?

Ik kan een Akai sampler kopen voor 60euro, En u raad me dood leuk een mixer aan en een software sampler?

Ik waardeer de beleefdheid, maar je mag je/jij zeggen (typen), hoor ;)

Ik raadde 't aan, omdat je:
1] 60 euro kan besparen aan een sampler,
2] ons een BERG vragen kan besparen als je toch zo'n sampler koopt,
3] op de pc het 100% sneller en makkelijker gaat (en ja dat zeg ik als pc-n00b/pc-in-studio-negatieveling!). Aangezien je je nrs TOCH al in de pc maakt is 't makkelijk om de samples erbij te proppen.

... de Akai samplers zijn cult..

:dubbel: geweldige reden om bepaald gear te kopen...!! :bekdicht:
Enige voordeel lijkt me het karakteristieke geluid (al heb ik dat nog nooit in 't echt gehoord), maar de werkwijze zou mij waarschijnlijk tegenhouden.
Ik heb een Z8 gehad: geluid was geweldig, maar omdat ik de werkwijze niet echt prettig vond, bleef ie teveel ongebruikt en heb ik 'm weg gedaan uiteindelijk.

...
Een mixertje is toch niet handig. Althans, niet voor de situatie nu, Als ik meer synths heb wel.
Ik pak 1 synth, daar multitrack ik mee....Als ik er nog een synth bij gooi hoef ik alleen de kabel maar om te switchen van bijvoorbeeld mks-20 naar dx-7 en ik kan weer.

:dubbel: briljant weer.. maar goed..
Toen ik 2 bakkies had, kocht ik een simpel mixertje van +/- 100-120 GULDEN, en dat is ècht een verademing!

Affijn, Brad: je doet maar wat je niet laten kan. Succes. 'k Gaf alleen mijn mening/tip.

Met een mixer kun je dingetjes layeren. Denk eens wat voor een vetheid je uit de combinatie DX7 + MKS20 + sampler gaat toveren - tegelijkertijd. Echt, dag en nacht verschil met eerst elke keer alles multitracken. Bij 2 apparaten is een mixer al bijna een verplichting, al was het alleen al omdat je dan iets over EQ en mixen leert. Layeren is een gruwelijk krachtig concept en het is zo veel fijner om al gelijk het resultaat te horen; zo spaar je jezelf klootjeswerk uit omdat je dan gelijk er achter komt wat wel en niet werkt.

Van die drie is de 1100 de meest geavanceerde, maar vergeet wave files inladen maar. Persoonlijk zou ik liever uitkijken naar een S3000 of zo.

En ja, het als een kip zonder kop kopen omdat het goedkoop is is niet slim.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back