BBC News tune en andere genialiteiten

The Q

out in the fields
Ik heb veel respect voor mensen die de tunes voor de TV in elkaar sleutelen, het is eigenlijk ondankbaar werk omdat niemand het echt opvalt. Soms zitten er echt geniaale dingetjes tussen zoals de BBC News tune, tenminste dat vind ik dan. :)

banner.jpg

Is er iemand op dit forum die weet wie het gemaakt heeft en met welk materiaal?

Misschien heb je zelf ook zo'n "verborgen" tune die je zwaar vind heerschen, let us know!

Re: BBC News tune en andere genialiteiten

Origineel geplaatst door The Q
Ik heb veel respect voor mensen die de tunes voor de TV in elkaar sleutelen, het is eigenlijk ondankbaar werk omdat niemand het echt opvalt. Soms zitten er echt geniaale dingetjes tussen zoals de BBC News tune, tenminste dat vind ik dan. :)

banner.jpg

Is er iemand op dit forum die weet wie het gemaakt heeft en met welk materiaal?

Misschien heb je zelf ook zo'n "verborgen" tune die je zwaar vind heerschen, let us know!
Ik ben het helemaal met je eens.
Of van die 2 vandaag deuntjes die altijd loopen en achter een foto reportage over Iraq zitten. Echt leuk. Zou daar een markt voor zijn om een CD te maken met zulke tunes?

Ik weet niet hoor, maar volgens mij wordt het merendeel gecomponeerd speciaal voor het betreffende programma.. Zeker bij de BBC, die hebben daar veel van die pikkies rondlopen...

Arv

Met rechten is ook wel leuk krijg je elke keer 100% als ze
de tune laten horen :okdan:

Stockmuziek heet dat , ik heb zelf gekozen voor de rechten omdat
dat voormij interessanter was.

Verder wordt het gebruikt voor : Teasers, Leaders en bumpers.

Ik vind die nieuwstune van BBC World anders ook heel goed.

Misschien dat David wat meer inside-informatie kan geven, hij werkt namelijk voor de Vlaamse Radio en Televisie (VRT).

In het interview kan je hierover al wat lezen.

Het valt me altijd op, dat in het muziekje van RTL4 nieuws een soort 303 achtig knorrend geluid zit.
Moet je maar eens op letten...volgens mij zit het tussen binnen-, buitenlands en kort nieuws in. In ieder geval niet in het beginmuziekje.

Klopt soms willen ze exclusief muziek hebben voor een programma
omdat dat niet kunnen vinden op een cd of dat ze een eigen tune
willen hebben.
Dat gaat meestal via een opdracht dus buiten de rechten krijg
je ook geld voor je opdracht.
dat lukt niet altijd dus je moet het een beetje zakelijk aanpakken.

Origineel geplaatst door OnAcid
Het valt me altijd op, dat in het muziekje van RTL4 nieuws een soort 303 achtig knorrend geluid zit.
Moet je maar eens op letten...volgens mij zit het tussen binnen-, buitenlands en kort nieuws in. In ieder geval niet in het beginmuziekje.

ja nou volgens mij hoor jij overal 303 geluiden in Onacid! :D

Ik zit zelf bij de lokale televisie(Katwijk, Valkenburg). We hebben een enorme hoeveelheid cd's met allerlei leader-achtige dingen. CD's met als titel (the news) waarop veel (voornamelijk afgezaagde)leadermuziekjes taan om te gebruiken voor zoiets.

Voor ons eigen programma heb ik altijd wel een leuk muziekje voor op de achtergrond. Lekker zelf maken natuurlijk. Het is best grappig om goede ideetjes die niet helemaal uitgewerkt zijn te gebruiken voor onder een item. Vaak heb je dan toch niet veel meer nodig dan een seconde of 60 maximaal.

Over de BBC newstune. Petje af !:halleluja

Net zoiets als de sound van BBC radio. Er is vast wel iemand die weet wat voor compressor/limiter daar gebruikt wordt. Ik gok iets van Urei of Joemeek, maar ik kan het mis hebben. Iemand die dit met enige zekerheid weet ?

Origineel geplaatst door Niels
Net zoiets als de sound van BBC radio. Er is vast wel iemand die weet wat voor compressor/limiter daar gebruikt wordt. Ik gok iets van Urei of Joemeek, maar ik kan het mis hebben. Iemand die dit met enige zekerheid weet ?

Dat in tegenstelling tot de compressie op de 538 zender.. BRAAAK!

Origineel geplaatst door Arv
ja nou volgens mij hoor jij overal 303 geluiden in Onacid! :D

:D

Reminder voor mezelf: Vanavond minidisk aan de TV hangen!

En daarna de ongelovigen overtuigen... ;)

tja, tunes. Als tv series ook meetellen ga ik voor de tunes van Knightrider en Miami Vice

Nou ik bedoelde meer de achtergrondtunes in nieuws(reportages)

Dingen als Fame zijn zelfs op single uitgebracht, niet echt wat ik bedoelde in deze topic.

Niemand die weet hoe of wat de BBC zijn tunes fabriekt?

Back