elka omb 5

303zalig303

gebruikte oscillator
Hej
vandaag een omb 5 gescoord
alle lichtjes schieten aan, alle knoppen werken als ik er op duw en er een lichtje verschijnt, alleen komt er geen geluid uit: geen brom, geen sis, geen tuut : niets.

ik zie precies wel wat vochtigheids plekjes op het achtersteven maar aangezien het ding aanslaat kan ik een duidelijke reden waarom er geen geluid uit komt niet vinden..

iemand een idee ?

Misschien intern iets mis met de aansluiting naar de audio out? gewoon openmaken zou ik zeggen.

wie kan mij met het volgende helpen :
sinds kort verschijnt na het aanzetten van mijn Elka OMB5 op het display de fout/melding E.CL.
ik kan ook geen sounds of ritmes meer aanzetten en de tempo aanduiding verschijnt niet.
hoe raak ik deze melding kwijt ?
hoe krijg ik alles weer inwerking ?
kun je dit apparaat resetten en hoe ?
heeft iemand voor mij een Nederlandse of Engelse handleiding ?
zelf heb ik al een Italiaans (beknopt) exemplaar.
bedankt alvast.
groet, Karel Willemsen

ik heb de oorzaak al gevonden, een loszittend stekkercontact op de printplaat.
contacten schoongemaakt, stekker goed aangesloten en verzegeld, klaar !
groet, Karel Willemsen

Hej
vandaag een omb 5 gescoord
alle lichtjes schieten aan, alle knoppen werken als ik er op duw en er een lichtje verschijnt, alleen komt er geen geluid uit: geen brom, geen sis, geen tuut : niets.

ik zie precies wel wat vochtigheids plekjes op het achtersteven maar aangezien het ding aanslaat kan ik een duidelijke reden waarom er geen geluid uit komt niet vinden..

iemand een idee ?

Wellicht moet je er aan denken dat de drum outputs beide mono zijn en 2 outputs benutten,de andere is voor de voices misschien wat (te?) laat maar daar zat ik in t begin ook even mee goodluck

@Bigr

Links boven van elke post kan je de post datum zien.

Fijn dat je antwoord :okdan:,, actieve forumleden zijn zeer gewaardeerd

De vraag is echter meer dan 3 jaar geleden gesteld en mogelijk al lang opgelost.

Back