Gevolgen licenties overstap PC -> Mac

Nap

Nieuwkomer
Ik wil binnenkort overstappen naar een Mac, en ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor de licenties van software die ik al heb. Uiteraard kan ik dit opzoeken op de sites van de fabrikanten, maar misschien dat iemand het al eens heeft meegemaakt en weet waar ik op moet letten. Het idee is dus dat ik van onderstaande software de Mac versie wil installeren met mijn huidige licentie.

Het gaat om de volgende programma's/plugins:

- Ableton Live 8.1.1
- Native Instruments Komplete 6
- Nomad BlueVerb
- AmpliTube 2

Tips zijn welkom. Moet ik licenties om laten zetten?

Geen Mac vs PC discussie graag.

ik heb ableton met dezelfde licentie zowel op pc als op mac. Geen probleem (maar ik gebruik nog enkel de mac). Authorizeren ging zonder problemen.

NI, IK spul weet ik niet, heb ik alleen op de mac, maar dat lijkt me geen probleem. Op de CD's of download kun je per slot van rekening ook kiezen tussen win of osx. Heb nog geen multi platform plug gezien waar je moest kiezen voor een platform. Zelfs niet bij Beat Thang Virtual....wazzzaaaa!

Dus gewoon mac versie downloaden en authoriseren zoals je op de pc zou doen.

(Bij mij gaven Sylenth 1, AAS modular ook totaal geen problemen b.v.)

Alle producten waar je het over hebt zijn pc & mac. Geen aparte licentie nodig dus.

Als je Live al een aantal keer hebt geactiveerd op je PC kan het zijn dat je een melding krijgt voor de Mac-versie dat je 'm niet meer kan activeren - maar dan zou je bij de laatste herinstallatie van Windows al een melding gekregen moeten hebben.

Even een mailtje van tevoren naar de mensen van Ableton en je krijgt er een activatie bij.

Komplete is geen issue, die let alleen op serials en houdt met Service Center de boel in de gaten.

Bedankt voor de info, ik zal inderdaad tegen die tijd even contact opnemen met Ableton voor de zekerheid.

Dat is echt niet nodig tenzij je unlocks op zijn. ;-)

Ik ben inmiddels over, geen problemen gehad.

Moet alleen die 2 plugins nog even proberen, maar Ableton en Komplete zijn in elk geval zonder problemen verhuisd.

Back