Help! Ik heb een vraag over Clavia! Ja, ik :D

Hoi,

Net een nieuwe gig bag voor een Stage EX 88 binnengekregen.
Er zitten aan de binnenzijde vier flappen, twee over de gehele breedte en twee korte aan de zijkanten. Nog nooit gezien in een Nord gig bag...
Waarvoor dienen die dingen en hoe dienen ze over het instrument gevouwen te worden?

Ik zal die jongens eens vragen om minstens één man in het weekend binnen te houden voor het geval dat... (ik dus bel ;))

En is die PitchStick echt niet groter te krijgen dat + en - twee halve tonen?

Wout

Haha, dat heb ik me ook afgevraagd toen ik hem kocht. Ik ga gelijk een foto voor je maken hoe ik ben omgegaan met die flappen:)

Zo heb ik het opgelost: Alle flappen naar binnen drukken, behalve de flap aan de kant van de wielen, want anders pastte de Stage niet meer in de koffer. En dit was de enigste flap met een lusje eraan, dus ik dacht: die zal wel een extra functie hebben. Ben er nog steeds niet achter, maar ik leg de Stage erin en dek hem dan toe met deze kleine flap:okdan:

Attachments

• BILD0124.jpg
    BILD0124.jpg
    121,5 KB · Bekeken: 66
  • BILD0123.jpg
    BILD0123.jpg
    98,6 KB · Bekeken: 68
Ik heb die flappen gewoon netjes naar binnen gedrukt. De Stage kon er daarna nog prima in.

Inderdaad, wat OJS zegt :).

En die pitchstick heeft inderdaad een vaste pitch range.

grote kans dat die flappen als extra bescherming dienen tegen water van buitenaf: de ritsen doen het vaak leuk, maar zijn nooit 100% waterdicht. en al helemaal niet daar waar de twee trekkers (hoe heten die dingen eigenlijk) tegen elkaar aan zitten. Die flappen houden fijn dat vocht tegen. Je moet ze uiteraard niet onder de douche zetten, maar een flinke regenbui kan nu echt geen kwaad.
Kortom: flappen wijd, stage erin, flappen eroverheen, en dan de ritsen dicht

Dat was ook mijn eerste gedachte, want bij violen en cello's zie je dat ook wel, maar de flappen zitten dan vervelend op de knoppen, vandaar mijn vraag...

Trouwens, die dingen heten 'ruiters' :)

Wout

Back