Microsoft GS Wavetable Synth

sni66274

Ingeburgerd
Ik gebruik cubase veelal om bestaande midi files aan te passen. Ik snap echter niet hoe ik geluiden in de bovenstaande "synth" kan veranderen. Ik gebruik maar een paar sporen, alleen bas piano, drum en soms een slag gitaar. Af spelen gaat via een midi player en een synth module op het podium. Ik heb daar vaste geluiden in een user patch geprogrammeerd. Om af te luisteren gebruik ik Cubase en is het voor mij voldoende om de Microsoft synth te gebruiken maar het moet toch mogelijk om dan een bas geluid of piano geluid te koppelen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Dat is geloof ik niet wat ik bedoel. Ik zal proberen iets duidelijker te zijn. Ik heb drie sporen: 2 voor bas, 5 voor piano en 10 voor drum. De enige control code die ik mee stuur is om performance 1 aan te sturen in de module, daar staan standaard bas piano & drum op deze kanalen. Alle sporen hebben verder dus alleen maar note on/off commando's. Als ik mijn geexporteerde midi file afspeel in bijvoorbeeld van basco's midi player zie je verder ook geen instrumenten en wordt alles met standaard geluid piano1 afgespeelt. Als ik wel pc moet gebruiken waar vind ik dan een lijst van instrumenten en stuurcodes van de Microsoft GS synth?

Back