Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

ik wacht gewoon tot deze gemod worden tot iets cools en als mensen ze dan weer verkopen neem ik ze dan wel over hehe

een mening hebben, die dan toevallig niet zo heel lovend is, wil toch niet zeggen dat het een ander niet wordt gegunt?

tsja, dat zou dan ook net zo goed moeten gelden voor de positieve reacties ;)

waar praten we dan nog over? :D

nee hoor 6 van mij mag je gewoon je mening geven dan kan je de pro's en cons tegen elkaar afwegen
als iedereen het zelfde erover denkt wordt het een suf slaperig zootje hiero :biertje:

ja plus als iedereen zich een whiplash zit te ja-knikken op alles wat hier gezegd wordt ister ook geen ruk meer an
om van de stijgende fisiokosten nog maar te zwijgen

hij gate dus op een bepaalde signaal sterkte die binnenkomt op de input?

Neej, tenminste mijn interpretatie van het schema is dat er een keyboard gate is indien er geen externe input ingeplugd wordt, en dat deze gate disabled wordt zodra je iets in ext inp stopt. Het signaal gaat dus altijd naar het filter. Meer dan cutoff en resonance en LFO mod heb je dus niet.

Ik hang mijn Percussion Controller straks aan de MonoTron, zodat ik synthetische drums kan voortbrengen.

Phochos

Ik hang mijn Percussion Controller straks aan de MonoTron, zodat ik synthetische drums kan voortbrengen.

Phochos

Ja maar dan heb je de hele tijd hetzelfde drumgeluid want monotron heeft geen MIDI

Je gooit dan een filter over alle drums samen, en met manuele bediening kan je dan het filter (Q, Res) en LFO modulatie regelen tijdens de drumloop. Als je enkel een individuele output naar de Monotron stuurt, kan je enkel die klank op die manier beïnvloeden. Een beetje zoals aan de cutoff en resonance van een TB draaien tijdens het spelen. Heb je toch geen MIDI voor nodig?

Ja maar dan heb je de hele tijd hetzelfde drumgeluid want monotron heeft geen MIDI

Tuurlijk niet, ik schakel de drumcontroller via de input door de MonoTron en zo kan ik dan via filter en resonance het geluid toch aanpassen.

Phochos

Tuurlijk niet, ik schakel de drumcontroller via de input door de MonoTron en zo kan ik dan via filter en resonance het geluid toch aanpassen.

Phochos

ja, maar dan moet je met 1 hand drummen en de andere hand knopjes draaien :?

ja, maar dan moet je met 1 hand drummen en de andere hand knopjes draaien :?

in zoon drumding zitten toch verschillende geluiden?
dus waarom aan knopjes draaien?

in zoon drumding zitten toch verschillende geluiden?
dus waarom aan knopjes draaien?

Kalopt,

De percussion controller van me heeft zeven raakvlakken met verschillende geluiden, dus hoef je niet met een hand te drummen.

Phochos

dus dan hoor je alle drumgeluiden met een piep erna? :?

nou ja ik hoor het wel, post je een mp3? :okdan:

Neeeee

PIEP hoor je als je op het klavier van de monotron duwt. Geen klavier = geen piep.

De externe input staat altijd open naar het filter. Net alsof je de drumdoos output rechtstreeks op een VCF input van een modular zou pluggen. Geen gate, geen trigger, geen enveloppe, gewoon een filtereffect. Zonder monotron piep.

Zo werkt het toch bij heel veel synths met externe input? Akkoord, bij de meeste heb je iets meer mogelijkheden, maar als je bij een complexe synth met externe input de filterenvelope uitschakelt dan werkt hij net zoals de monotron.

Back