Eko orgeltje zonder uitgang

En zoals ik zei, indien er nog een verengalm of andere dingen tussen de volumepot en de eindversterker zitten, ben je die dus wel kwijt op je line out als je op de volumepot al aftapt.

Linetrafootje lijkt me het beste.

edit: Frank schoot hem er even tussen. :-)

Frank: je signaal is te hoog voor lijnniveau. Dat kan risico's inhouden voor de apparatuur die je erachter hangt. Beter dus een lijntrafootje ertussen plaatsen.

Je hebt geluk :)
Het doet dus, en er gebeuren geen rare dingen.
Zet in ieder geval het orgeltje niet te hard om te voorkomen dat je wat op gaat blazen.
succes

Het kan heel simpel, het schema van Hilltree is voor een buizenversterker, en die heeft altijd een belasting nodig. Voor een transistorversterker is dat niet nodig, en dan volstaat een simpele spanningsdeler. Luidspreker los, twee weerstandjes. Klaar.

in -----
|
| |
| | 10k
| |
|_________ uit
|
| |
| | 1k
| |
|
gnd __|_________gnd

Het kan heel simpel, het schema van Hilltree is voor een buizenversterker, en die heeft altijd een belasting nodig. Voor een transistorversterker is dat niet nodig, en dan volstaat een simpele spanningsdeler. Luidspreker los, twee weerstandjes. Klaar.

in -----
|
| |
| | 10k
| |
|_________ uit
|
| |
| | 1k
| |
|
gnd __|_________gnd

De gebruikte waardes zijn toch helemaal afhankelijk van de spanning? En dat is de onbekende factor hier lijkt mij.

Het vermogen van de versterker zal niet erg hoog zijn, dus een hooguit een paar volt. Deze spanningsdeler deelt ongeveer 1:10, dat betekent dat het uitgangssignaal onder de 1 volt komt. Dat is acceptabel voor een line-ingang.

Back